Pregled bibliografske jedinice broj: 1087908
Specifičnosti influencera na društvenim mrežama u odnosu na slavne osobe
Specifičnosti influencera na društvenim mrežama u odnosu na slavne osobe, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1087908 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifičnosti influencera na društvenim mrežama u
odnosu na slavne osobe
(Specific features of social media influencers in
relation to celebrities)
Autori
Ivkić, Dajana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
24.07
Godina
2020
Stranica
37
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
influenceri ; slavne osobe ; autentičnost ; razlozi praćenja
(influencers ; celebrities ; authenticity ; reasons to follow)
Sažetak
Ovim završnim radom želi se ispitati na koji način se poimaju influenceri na društvenim mrežama u odnosu na tradicionalne slavne osobe. Kako bi se došlo do potrebnih saznanja koristit će se istraživački alat u obliku anketnog upitnika. Anketni upitnik biti će objavljen na internetskim stranicama, odnosno Facebook grupama, jer se u njima nalazi velika koncentracija potencijalno relevantnih ispitanika. Temelj rada su pretpostavljene hipoteze na koje će rezultati anketnog upitnika pružiti odgovore. Hipoteze koje se nalaze u radu su sljedeće: Influenceri u manjoj mjeri posjeduju priznati talent nego tradicionalne slavne osobe, influenceri su vjerodostojniji od tradicionalnih slavnih osoba, influenceri su autentičniji od tradicionalnih slavnih osoba, influenceri i slavne osobe moraju biti u jednakoj mjeri atraktivni i imati veliki broj pratitelja, ljudi prate influencere zbog inspiracije i težnje više nego tradicionalne slavne osobe i ljudi prate influencere, a ne tradicionalne slavne osobe, kako bi učili o novim trendovima. Nakon što su se rezultati ankete implementirali pet hipoteza bilo je odbačeno, dok je jedna prihvaćena. Hipoteze su svakako doprinijele boljem shvaćanju pojma slavne osobe pa tako rezultati istraživanja ukazuju da slavne osobe posjeduju priznati talent u odnosu na influencere. S druge pak strane rezultati ukazuju da su karakteristike influencera i ono što ga odvaja od slavne osobe velik broj pratitelja i kreiranje vlastitog sadržaja na društvenim mrežama te da ih se prati zbog zabave, znatiželje i učenja o novim stvarima. Zanimljivo je za spomenuti kako su dosadašnja istraživanja ukazala na poželjne karakteristike influencera, poput vjerodostojnosti i autentičnosti, dok su rezultati ovog istraživanja pokazali izričito nepovjerenje prema influencerima kada su ove dvije karakteristike u pitanju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-ZP UNIRI 1/19 - Primjena digitalnog marketinga i reakcije potrošača (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka