Pregled bibliografske jedinice broj: 1087906
Faktori od utjecaja na povjerenje influenceru
Faktori od utjecaja na povjerenje influenceru, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1087906 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Faktori od utjecaja na povjerenje influenceru
(Factors that impact trust towards an influencer)
Autori
Dočkal, Nikolina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
18.09
Godina
2020
Stranica
35
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
influencer ; povjerenje ; marka ; pratitelj ; sadržaj
(influencer ; trust ; brand ; companion ; content)
Sažetak
Ovaj završni rad proveden je s ciljem istraživanja faktora koji utječu na povjerenje influenceru. To će se utvrditi provođenjem ankete putem Interneta. Kako bi istraživanje bilo što vjerodostojnije, u anketi su sudjelovali samo ispitanici koji prate influencere. U radu su postavljene sljedeće hipoteze: javno narušena autentičnost povezana je s nižim stupnjem povjerenja influenceru nego privatno narušena autentičnost, isticanje nedostataka formalnog obrazovanja povezano je s višim stupnjem povjerenja influenceru nego prešućivanje istog, percipirana realističnost sadržaja influencera povezana je s višim stupnjem povjerenja influenceru i plava boja u objavama influencera povezana je s višim stupnjem povjerenja influneceru. Nakon provedenog istraživanja, nisu se sve hipoteze pokazale točnima. Narušena autentičnost u privatnom okruženju znatno manje utječe na pad razine povjerenja nego kada se autentičnost naruši u javnosti. Ako influencer koji nema formalno obrazovanje otvoreno o tome govori, povjerenje će se znatno povećati u odnosu na influencera koji razinu svojeg formalnog obrazovanja ne ističe. Pratitelji više vjeruju influencerima koji objavljuju spontani i realističan sadržaj, sa nepravilnostima i nesavršenošću jer ih na taj način percipiraju kao sebi sličnima i bližima. Plava boja kao dominantna u objavama influencera ne utječe na razinu povjerenja influenceru kao što je to bilo za očekivati na temelju pregleda dosadašnjih istraživanja, a to je ujedno i jedina hipoteza koja se odbija.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-ZP UNIRI 1/19 - Primjena digitalnog marketinga i reakcije potrošača (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka