Pregled bibliografske jedinice broj: 1087894
UUtjecaj podudarnosti influencera i marke te bliskosti influencera i potrošača na namjeru kupnje i preporuke marke
UUtjecaj podudarnosti influencera i marke te bliskosti influencera i potrošača na namjeru kupnje i preporuke marke, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Ekonomski fakultet u Rijeci, Rijeka
CROSBI ID: 1087894 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
UUtjecaj podudarnosti influencera i marke te
bliskosti influencera i potrošača na namjeru
kupnje i preporuke marke
(The impact of influencer-brand fit and
follower’s closeness to influencer on purchase
intention and brand recommendation)
Autori
Brajković, Josip
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Ekonomski fakultet u Rijeci
Mjesto
Rijeka
Datum
18.09
Godina
2020
Stranica
38
Mentor
First Komen, Ivana
Neposredni voditelj
Grgurić Čop, Nina
Ključne riječi
Web 2.0 ; društvene mreže ; digitalni marketing ; influencer, podudarnost influencera i marke ; namjera kupnje i preporuke ; bliskost influencera i potrošača
(Web 2.0 ; social networks ; digital marketing ; influencer ; influencer and brand match ; intention to buy and recommendation ; closeness of influencers and consumers)
Sažetak
Oglašavanje ima važnu ulogu u niz procesa suodnosa marke i krajnjeg kupca, namjere i odluke kupnje, namjere ponašanja i stava prema marki. Ovaj rad pokušao je hijerarhijski od općih pojmova doći do ključnih pojmova influencer marketinga te uz pomoć odabranog uzorka potvrditi ili odbaciti određene pretpostavke usko vezane s ovim tipom marketinga. Ispitano je kako utječe influencerovo visoko i nisko podudaranje s markom, kao i potrošačeva upoznatost s radom influencera na namjeru ponašanja. Istraživanje na terenu koje je obuhvatilo 80 ispitanika dovelo je do zaključka da influenceri imaju veći kredibilitet kada je ono što promoviraju slično njihovom imidžu, te većim kredibilitetom lakše utječu na potrošačevu namjeru kupnje i preporuke. Također, stav prema marki i percipirani kredibilitet influencera pozitivniji su kada je potrošač blizak s influencerom, a takav stav također utječe pozitivno na namjere potrošača da kupi i preporuči marku. Ovaj rad i njegovo istraživanje još su jedna potvrda važnosti promocije kao dijela marketing miksa, te on može svojom analizom pomoći kako influencerima, tako i marketinškim stručnjacima i svakom onom tko želi ući u srž ove vrste marketinga.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
NadSve-Sveučilište u Rijeci-ZP UNIRI 1/19 - Primjena digitalnog marketinga i reakcije potrošača (First Komen, Ivana, NadSve ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Rijeka