Pregled bibliografske jedinice broj: 1087884
Otvorena znanost u kontekstu rangiranja iz pozicije Sveučilišta u Zagrebu
Otvorena znanost u kontekstu rangiranja iz pozicije Sveučilišta u Zagrebu // Dani e‑infrastrukture 2019
Zagreb, Hrvatska, 2019. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, stručni)
CROSBI ID: 1087884 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Otvorena znanost u kontekstu rangiranja iz pozicije
Sveučilišta u Zagrebu
(Open science in the context of university rankigs
from the perspective of University of Zagreb)
Autori
Rajter, Miroslav
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, stručni
Skup
Dani e‑infrastrukture 2019
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 01.04.2019. - 02.04.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
Otvorena znanost, međunarodna rangiranja, Sveučilište u Zagrebu
(Open science ; International rankings, University of Zagreb)
Sažetak
Sveučilište u Zagrebu najveće je hrvatsko sveučilište. U kontekstu misije sveučilišta u ovom će se izlaganju analizirati strateški razvoj sveučilišta vezano uz otvorenu znanost te prolaziti kroz mogućnosti institucijskih repozitorija za strateški razvoj te nacionalnu i međunarodnu vidljivost. Osnovna paradigma koja se koristi je da javna sveučilišta imaju tri uloge – visoko obrazovanje, znanost i pružanje usluga u zajednici. U posljednje vrijeme sve je veći fokus šire zajednice na vidljivost sveučilišta na međunarodnim rangiranjima, premda se postavlja opravdano pitanje je li to nešto čemu bismo trebali težiti. S druge strane, demografske promjene u Hrvatskoj ukazuju na nužnost adaptacije javnih sveučilišta na društvene okolnosti i razvoj međunarodne kompetitivnosti sveučilišta. Cilj ovog izlaganja je analizirati poziciju otvorene znanosti i institucijskih repozitorija za ostvarenje navedene tri uloge sveučilišta te mogućnosti iskorištavanja institucijskih repozitorija za unaprjeđenje međunarodne konkurentnosti sveučilišta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti