Pregled bibliografske jedinice broj: 1087776
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u ranom djetinjstvu
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u ranom djetinjstvu // Purokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis Sveučilišta Hercegovina, 1 (2020), -; - (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087776 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u ranom
djetinjstvu
(Upbringing and education for sustainable
development in early childhood)
Autori
Kostović-Vranješ. Vesna
Izvornik
Purokazi, Interdisciplinarni znanstveno-stručni časopis Sveučilišta Hercegovina (2303-470x) 1
(2020);
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
dijete, kompetencije, obrazovanje, odgoj, održivi razvoj
(child, competences, education, upbringing, sustainable development)
Sažetak
Živimo u dobu izražajnog pluralizma djelovanja, mišljenja i vrijednosti, u dobu ekološke, socijalne i gospodarske krize, ali u dobu u kojem je čovjek svjestan negativnih posljedica svog dugog neracionalnog antropocentričnog djelovanja na prirodni i društveni okoliš. Iako je teško pripremati buduće naraštaje za neizvjesnu budućnost ipak je nužno osvješćivati i osposobljavati svakog pojedinca za odgovorno djelovanje i poboljšanje kvalitete življenja u suvremenom svijetu, a time stvaranja održivog svijeta za buduća pokoljenja. Zato odgoj i obrazovanje za održiv razvoj treba započeti u ranom djetinjstvu jer iskustva stečena u tom razdoblju imaju ključnu ulogu u oblikovanju cjeloživotnih stavova, vrijednosti i obrazaca ponašanja prema svom prirodnom i društvenom okruženju. U radu se razmatraju mogućnosti promicanja odgoja i obrazovanja za održivi razvoj od predškolske i ranoškolske dobi potkrijepljene aktivnostima primjernim dječjim razvojnim potrebama, interesima, sposobnostima i stilovima učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)