Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1087769

Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj


Kostović-Vranješ, Vesna
Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 105-118 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1087769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj
(Teachers’ initial education and professional improving directed toward training for promotion of education for sustainable development)

Autori
Kostović-Vranješ, Vesna

Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 6/7 (2015); 105-118

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; osposobljavanje učenika ; pedagoške kompetencije ; profesionalno usavršavanje ; učitelj
(education for sustainable development ; training students ; pedagogical competence ; professional development ; teacher)

Sažetak
Učinkovitost odgoja i obrazovanja na svim razinama formalnog obrazovanja ovisi o kvaliteti učitelja koji je glavni kreator, organizator i usmjeritelj nastavnog procesa te glavni poticatelj učenika i njihov suradnik u stjecanju znanja i razvoju sposobnosti. Kvaliteta profesionalnog djelovanja učitelja temelji se na kompetencijama stečenim inicijalnim obrazovanjem i nastavnom praksom tijekom studija i pripravništva, ali ovisi i o uključenju u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog usavršavanja. Suvremeni učitelj mora biti osposobljen za usklađivanje svog profesionalnog djelovanja s promjenama i zahtjevima suvremenog društva kojemu je glavni imperativ održivi razvoj, a kako bi osposobio učenike za njihov osobni i profesionalni rad u 21. stoljeću na održiv način. Nažalost, odgojno-obrazovna praksa bilježi nedostatno pedagoški kompetentne učitelje za integriranje obrazovanja za održivi razvoj u aktualne nastavne programe, a učitelji praktičari to obrazlažu manjkavostima u inicijalnom obrazovanju za nastavničku profesiju i nedostatnim stručnim usavršavanjima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Stoga se ovim radom želi ukazati na potrebu osuvremenjivanja inicijalnih nastavnih programa za učiteljsko zvanje te potrebu njihova usmjeravanja prema razvijanju svijesti o važnosti integriranja obrazovanja za održivi razvoj u nastavni proces. Ujedno je svrha rada istaknuti potrebu i važnost provođenja niza dobro promišljenih i sustavnih profesionalnih usavršavanja koje će realizirati sveučilišni nastavnici, ali i osmišljavanja sveučilišnih specijalističkih poslijediplomskih studija usmjerenih prema osposobljavanju učitelja za promicanje obrazovanja za održivi razvoj.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Vesna Kostović-Vranješ (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr zbornik.ffst.unist.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kostović-Vranješ, Vesna
Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 105-118 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
Kostović-Vranješ, V. (2015) Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj. Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7, 105-118.
@article{article, author = {Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna}, year = {2015}, pages = {105-118}, keywords = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, osposobljavanje u\v{c}enika, pedago\v{s}ke kompetencije, profesionalno usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelj}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {6/7}, issn = {1846-9426}, title = {Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za odr\v{z}ivi razvoj}, keyword = {obrazovanje za odr\v{z}ivi razvoj, osposobljavanje u\v{c}enika, pedago\v{s}ke kompetencije, profesionalno usavr\v{s}avanje, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna}, year = {2015}, pages = {105-118}, keywords = {education for sustainable development, training students, pedagogical competence, professional development, teacher}, journal = {Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu}, volume = {6/7}, issn = {1846-9426}, title = {Teachers’ initial education and professional improving directed toward training for promotion of education for sustainable development}, keyword = {education for sustainable development, training students, pedagogical competence, professional development, teacher} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Central and East European Online Library - CEEOL





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font