Pregled bibliografske jedinice broj: 1087769
Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj
Inicijalno obrazovanje i profesionalno usavršavanje učitelja usmjereno prema osposobljavanju za promicanje obrazovanja za održivi razvoj // Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu, 6/7 (2015), 105-118 (međunarodna recenzija, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1087769 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Inicijalno obrazovanje i profesionalno
usavršavanje učitelja usmjereno prema
osposobljavanju za promicanje obrazovanja za
održivi razvoj
(Teachers’ initial education and professional improving directed toward training for promotion of education for sustainable development)
Autori
Kostović-Vranješ, Vesna
Izvornik
Zbornik radova Filozofskog fakulteta u Splitu (1846-9426) 6/7
(2015);
105-118
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
obrazovanje za održivi razvoj ; osposobljavanje učenika ; pedagoške kompetencije ; profesionalno usavršavanje ; učitelj
(education for sustainable development ; training students ; pedagogical competence ; professional development ; teacher)
Sažetak
Učinkovitost odgoja i obrazovanja na svim razinama formalnog obrazovanja ovisi o kvaliteti učitelja koji je glavni kreator, organizator i usmjeritelj nastavnog procesa te glavni poticatelj učenika i njihov suradnik u stjecanju znanja i razvoju sposobnosti. Kvaliteta profesionalnog djelovanja učitelja temelji se na kompetencijama stečenim inicijalnim obrazovanjem i nastavnom praksom tijekom studija i pripravništva, ali ovisi i o uključenju u različite oblike cjeloživotnog obrazovanja i profesionalnog usavršavanja. Suvremeni učitelj mora biti osposobljen za usklađivanje svog profesionalnog djelovanja s promjenama i zahtjevima suvremenog društva kojemu je glavni imperativ održivi razvoj, a kako bi osposobio učenike za njihov osobni i profesionalni rad u 21. stoljeću na održiv način. Nažalost, odgojno-obrazovna praksa bilježi nedostatno pedagoški kompetentne učitelje za integriranje obrazovanja za održivi razvoj u aktualne nastavne programe, a učitelji praktičari to obrazlažu manjkavostima u inicijalnom obrazovanju za nastavničku profesiju i nedostatnim stručnim usavršavanjima u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje. Stoga se ovim radom želi ukazati na potrebu osuvremenjivanja inicijalnih nastavnih programa za učiteljsko zvanje te potrebu njihova usmjeravanja prema razvijanju svijesti o važnosti integriranja obrazovanja za održivi razvoj u nastavni proces. Ujedno je svrha rada istaknuti potrebu i važnost provođenja niza dobro promišljenih i sustavnih profesionalnih usavršavanja koje će realizirati sveučilišni nastavnici, ali i osmišljavanja sveučilišnih specijalističkih poslijediplomskih studija usmjerenih prema osposobljavanju učitelja za promicanje obrazovanja za održivi razvoj.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Central and East European Online Library - CEEOL