Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1087746

Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva


Kostović-Vranješ, Vesna; Tomić, Nikolina
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 287-307 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1087746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva
(TRAINING TEACHERS FOR THE USE OF INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGY IN SCIENCE)

Autori
Kostović-Vranješ, Vesna ; Tomić, Nikolina

Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63 (2014), 3; 287-307

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
informacijska pismenost ; informatička pismenost ; inicijalno obrazovanje učitelja ; primarno obrazovanje ; stručno osposobljavanje učitelja
(computer literacy, information literacy, initial teacher education, primary education, teachers’ professional training)

Sažetak
Ako se u relevantnoj literaturi ističe važnost informacijsko-komunikacijske tehnologije na svim razinama odgoja i obrazovanja, a posebice na početku primarnog obrazovanja, ipak primjena IKT-a u obrazovne svrhe ovisi prvenstveno o individualnim ambicijama i osobinama učitelja. Vodeći se činjenicom kako je osposobljenost učitelja najčešći razlog ne/primjenjivanja IKT-a u nastavi, postavljen je cilj empirijskog ispitivanja kojim se htjelo utvrditi kako se i u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste IKT- om tijekom pripremanja, realizacije i evaluacije nastave Prirode i društva na početku primarnog obrazovanja, koliko upućuju učenike na različite računalne izvore znanja te koji su razlozi za moguće neprimjenjivanje IKT-a u odgojno-obrazovne svrhe. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja razredne nastave za primjenu IKT-a u nastavi Prirode i društva, ali ujedno upućuju i na opće stanje u našim školama. Dobiveni rezultati provedenog empirijskog istraživanja trebaju poslužiti kao polazište za osuvremenjivanje postojećih učiteljskih studijskih programa, ali i osmišljavanje stručnih usavršavanja učitelja koji će omogućiti stjecanje novih i razvijanje stečenih računalnih kompetencija, sve sa svrhom osposobljavanja učitelja za primjenu IKT-a u nastavi, a time i stvaranja preduvjeta za razvijanje učeničke računalne kompetencije već od početka primarnog obrazovanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Vesna Kostović-Vranješ (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Kostović-Vranješ, Vesna; Tomić, Nikolina
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 287-307 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
Kostović-Vranješ, V. & Tomić, N. (2014) Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva. Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (3), 287-307.
@article{article, author = {Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna and Tomi\'{c}, Nikolina}, year = {2014}, pages = {287-307}, keywords = {informacijska pismenost, informati\v{c}ka pismenost, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja, primarno obrazovanje, stru\v{c}no osposobljavanje u\v{c}itelja}, journal = {\v{S}kolski vjesnik: \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {63}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {Osposobljavanje u\v{c}itelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i dru\v{s}tva}, keyword = {informacijska pismenost, informati\v{c}ka pismenost, inicijalno obrazovanje u\v{c}itelja, primarno obrazovanje, stru\v{c}no osposobljavanje u\v{c}itelja} }
@article{article, author = {Kostovi\'{c}-Vranje\v{s}, Vesna and Tomi\'{c}, Nikolina}, year = {2014}, pages = {287-307}, keywords = {computer literacy, information literacy, initial teacher education, primary education, teachers’ professional training}, journal = {\v{S}kolski vjesnik: \v{c}asopis za pedago\v{s}ka i \v{s}kolska pitanja}, volume = {63}, number = {3}, issn = {0037-654X}, title = {TRAINING TEACHERS FOR THE USE OF INFORMATION COMMUNICATION TECHNOLOGY IN SCIENCE}, keyword = {computer literacy, information literacy, initial teacher education, primary education, teachers’ professional training} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • LISA: Library and Information Science Abstracts
  • MLA - Modern Language Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font