Pregled bibliografske jedinice broj: 1087746
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva
Osposobljavanje učitelja za primjenu informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi prirode i društva // Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja, 63 (2014), 3; 287-307 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087746 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osposobljavanje učitelja za primjenu
informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi
prirode i društva
(TRAINING TEACHERS FOR THE USE OF INFORMATION
COMMUNICATION TECHNOLOGY IN SCIENCE)
Autori
Kostović-Vranješ, Vesna ; Tomić, Nikolina
Izvornik
Školski vjesnik: časopis za pedagoška i školska pitanja (0037-654X) 63
(2014), 3;
287-307
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
informacijska pismenost ; informatička pismenost ; inicijalno obrazovanje učitelja ; primarno obrazovanje ; stručno osposobljavanje učitelja
(computer literacy, information literacy, initial teacher education, primary education, teachers’ professional training)
Sažetak
Ako se u relevantnoj literaturi ističe važnost informacijsko-komunikacijske tehnologije na svim razinama odgoja i obrazovanja, a posebice na početku primarnog obrazovanja, ipak primjena IKT-a u obrazovne svrhe ovisi prvenstveno o individualnim ambicijama i osobinama učitelja. Vodeći se činjenicom kako je osposobljenost učitelja najčešći razlog ne/primjenjivanja IKT-a u nastavi, postavljen je cilj empirijskog ispitivanja kojim se htjelo utvrditi kako se i u kojoj mjeri učitelji razredne nastave koriste IKT- om tijekom pripremanja, realizacije i evaluacije nastave Prirode i društva na početku primarnog obrazovanja, koliko upućuju učenike na različite računalne izvore znanja te koji su razlozi za moguće neprimjenjivanje IKT-a u odgojno-obrazovne svrhe. Rezultati istraživanja ukazuju na nedovoljnu osposobljenost učitelja razredne nastave za primjenu IKT-a u nastavi Prirode i društva, ali ujedno upućuju i na opće stanje u našim školama. Dobiveni rezultati provedenog empirijskog istraživanja trebaju poslužiti kao polazište za osuvremenjivanje postojećih učiteljskih studijskih programa, ali i osmišljavanje stručnih usavršavanja učitelja koji će omogućiti stjecanje novih i razvijanje stečenih računalnih kompetencija, sve sa svrhom osposobljavanja učitelja za primjenu IKT-a u nastavi, a time i stvaranja preduvjeta za razvijanje učeničke računalne kompetencije već od početka primarnog obrazovanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- LISA: Library and Information Science Abstracts
- MLA - Modern Language Abstracts