Pregled bibliografske jedinice broj: 1087645
Iskustvo individualnog savjetovanja te izazovi studiranja studenata na Sveučilištu u Zadru
Iskustvo individualnog savjetovanja te izazovi studiranja studenata na Sveučilištu u Zadru // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 206-206 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087645 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Iskustvo individualnog savjetovanja te izazovi
studiranja studenata na Sveučilištu u Zadru
(Experience of individual counselling and
academic challenges of students on the
University of Zadar)
Autori
Severina Mamić ; Marina Nekić , Marina Vidaković ; Ivana Sučić Šantek ; Dolores Pranjić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
/ Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 206-206
ISBN
978-953-331-305-4
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
psihološko savjetovanje, izazovi studiranja, predodraslost, anksioznost
(psychological counselling ; academic challenges ; emerging adulthood ; anxiety)
Sažetak
Istraživanja provedena na studentskoj populaciji ukazuju na to da se studenti suočavaju s nizom teškoća s mentalnim zdravljem, ali i brojnim izazovima koji se jave odlaskom na studij. Osim što se odlazak na studij preklapa s razvojnim razdobljem koje se naziva predodraslost, a koje za sobom nosi brojne psihološke izazove i razvojne zadatke, akademsko okruženje stavlja pred studente dodatne izazove u smislu manje strukturiranost te stavljanja većeg naglaska na uspjeh i izvedbu. Sve to doprinosi javljanju niza teškoća kod studenata, kako u svakodnevnom tako i u akademskom funkcioniranju. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati iskustvo studenata Sveučilišta u Zadru uslugom individualnog savjetovanja, njihove stavove o traženju stručne pomoći te doznati s kojim se izazovima studenti suočavaju tijekom studija. S obzirom da se u novije vrijeme u javnosti stavlja veći naglasak na destigmatizaciju psihičkih poremećaja, očekivalo se da će studenti imati pozitivne stavove naspram traženja pomoći. Također, s obzirom na ranije navedene karakteristike akademskog okruženja te rezultate recentnih istraživanja mentalnog zdravlja studenata, očekivalo se da će studenti kao izazove studiranja navoditi niz izazova iz različitih domena života, a kao razlog dolaska na savjetovanje u Studentsko savjetovalište najčešće navoditi teškoće povezane s anksioznošću i depresivnošću. Istraživanje je provedeno na studentima Sveučilišta u Zadru (N=201), a prosječna dob je iznosila 22 godine. Većinu uzorka čine studentice (90, 5%). Rezultati su pokazali da studenti imaju pozitivne stavove naspram savjetovanja ; za većinu njih je ono znak zrelosti ili brige o sebi te način prevencije većih teškoća. Osim toga, preko 80% studenata navodi kako je razlog dolaska na savjetovanje bila anksioznost i/ili panični napadaji. Kao izazove studiranja, preko 50% studenata navodi napetost i nervozu kao najveći izazov, zatim strah u svezi polaganja ispita i neuspjeha na studiju te veliki broj teškoća povezanih s akademskim zahtjevima (npr. manjak motivacije, loša organizacija vremena), kao i cijeli niz izazova povezanih sa vlastitom ličnošću. Zaključno možemo reći da su rezultati u skladu s dosadašnjim istraživanjima te imaju brojne praktične implikacije, prvenstveno za studentska savjetovališta pri tretmanu tih teškoća, ali i osmišljavanju radionica i predavanja za studente s ciljem daljnjeg osvještavanja važnosti brige za mentalno zdravlje.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru