Pregled bibliografske jedinice broj: 1087632
Odnos usredotočene svjesnosti i psihičkog zdravlja studenata: posredujuća uloga netolerancije neizvjesnosti
Odnos usredotočene svjesnosti i psihičkog zdravlja studenata: posredujuća uloga netolerancije neizvjesnosti // XXI. Dani psihologije u Zadru, Sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 130-130 (poster, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos usredotočene svjesnosti i psihičkog
zdravlja studenata:
posredujuća uloga netolerancije neizvjesnosti
(Relationship between mindfulness and student´
mental health: mediating role of intolerance of
uncertainty)
Autori
Mamić, Severina ; Nekić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru, Sažetci priopćenja
/ Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018, 130-130
ISBN
978-953-331-196-8
Skup
21. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24.05.2018. - 26.05.2018
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
usredotočena svjesnost ; netolerancija neizvjesnosti ; anksioznost ; depresivnost
(mindfulness ; intolerance of uncertainty ; anxiety ; depression)
Sažetak
S obzirom da su recentna istraživanja psihičkih poremećaja na studentskoj populaciji ukazala na poprilično zabrinjavajuće rezultate o visokoj prevalenciji psihičkih poremećaja među studentima, javlja se potreba za identifikacijom i istraživanjem faktora koji bi mogli imati važnu ulogu u javljanju i održavanju tih poremećaja. Jedan od faktora koji se u posljednje vrijeme sve češće spominje zbog povoljnih učinaka na psihičko zdravlje je usredotočena svjesnost. Ipak, usprkos sve većem broju istraživanja odnosa usredotočene svjesnosti i različitih aspekata psihičkog zdravlja, nedostaje istraživanja koja istražuju mehanizme koji mogu biti u podlozi njihovog odnosa. Iz tog razloga, cilj ovog istraživanja bio je ispitati pretpostavljeni model medijacijske uloge netolerancije neizvjesnosti u odnosu između usredotočene svjesnosti i anksioznosti i depresivnosti. S obzirom na nalaze prethodnih istraživanja kao i samu prirodu mjerenih konstrukata, očekivalo se da će usredotočena svjesnost biti pozitivan, a netolerancija neizvjesnosti negativan prediktor anksioznosti i depresivnosti te da će netolerancija neizvjesnosti posredovati odnos usredotočene svjesnosti i anksioznosti i depresivnosti. Ispitivanje je provedeno na studentima i studenticama (N=317) hrvatskih sveučilišta, pritom su korišteni sljedeći mjerni instrumenti: Skala netolerancije neizvjesnosti, Upitnik usredotočene svjesnosti i Skala depresivnosti, anksioznosti i stresa. Uz pomoć tehnike linearnog strukturalnog modeliranja, utvrđeno je da netolerancija neizvjesnosti ima ulogu djelomičnog medijatora u odnosu usredotočene svjesnosti i anksioznosti i depresivnosti. Više razine usredotočene svjesnosti doprinose nižim razinama anksioznosti i depresivnosti direktno i indirektno preko netolerancije neizvjesnosti. Također, više razine usredotočene svjesnosti negativni su prediktor netolerancije neizvjesnosti na način da više razine usredotočene svjesnosti doprinose nižim razinama netolerancije neizvjesnosti. Osim toga, dobiveno je kako više razine netolerancije neizvjesnosti doprinose višim razinama anksioznosti kao i depresivnosti. Zaključno možemo reći da usredotočena svjesnost i netolerancija neizvjesnosti imaju značajnu ulogu u objašnjenju anksioznosti i depresivnosti kod studenata te da su vidljive praktične implikacije dobivenih rezultata.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija