Pregled bibliografske jedinice broj: 1087582
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj // Book of Papers of 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020) / Gregurec, Iva (ur.).
Varaždin: Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2020. str. 13-23 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1087582 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozicija i značaj influencera u Hrvatskoj
(Position and importance of influencers in Croatia)
Autori
Biloš, Antun ; Jaška, Sanja ; Budimir, Bruno
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Book of Papers of 5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)
/ Gregurec, Iva - Varaždin : Hrvatska udruga za direktni i interaktivni marketing (CRODMA), 2020, 13-23
Skup
5th International Scientific and Professional Conference (CRODMA 2020)
Mjesto i datum
Varaždin, Hrvatska, 23.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
influenceri ; društvene mreže ; marketing influencerima ; internetsko informiranje ; Hrvatska
(influencers ; social media ; influencer marketing ; internet informing ; Croatia)
Sažetak
SAŽETAK Razvojem internetskih medija, društvenih mreža i drugih komunikacijskih kanala u digitalnom okruženju pojavio se komunikacijski šum, ogroman broj informacija, promocijskih poruka i izvora informacija gdje je teško razlučiti točne i istinite informacije od lažnih vijesti ili nepouzdanih informacija. U takvom okruženju došlo je do manjka povjerenja u postojeće kanale komunikacije te su se pojavili influenceri - utjecajne osobe kojima se javnost divila ili im vjerovala, osobe koje su zbog svoje popularnosti, autoriteta, znanja ili odnosa sa svojom publikom utjecale na trendove ili mišljenja svoje publike. Danas infuencere možemo podijeliti u tri kategorije ovisno o broju njihovih pratitelja, no generalna podjela bila bi na slavne osobe i profesionalce te na manje „utjecajnike“ sa specifičnijom ciljnom skupinom. U okviru rada provedena su dva istraživanja: jedno nad internetskim korisnicima o njihovoj percepciji influencera te drugo istraživanje u formi dubinskog intervjua koje opisuje odnos influencera sa svojom publikom. Provedeno istraživanje pokazuje da je percipirano povjerenje u influencere na relativno niskim razinama jer je javnost shvatila da se njihova zarada zasniva na sponzoriranom sadržaju. Dubinski intervjui s poznatim hrvatskim 'influencerima' poput Frana Lauša, Matije Lazarevića i Elle Dvornik pokazuje i drugu stranu medalje, gdje su objasnili zašto im vjerovati te kakav sadržaj prihvaćaju promovirati svojoj bazi pratitelja. Njihov kanal komunikacije su prvenstveno društvene mreže koje se razlikuju ovisno o influenceru, o temi, o sadržaju, ali i o publici. U Hrvatskoj su njihove platforme najčešće Facebook, Instagram i YouTube, a spomenute im platforme omogućuju i interakciju s publikom što ovaj tip promocije čini specifičnim kanalom za promociju poruka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek