Pregled bibliografske jedinice broj: 1087577
Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti
Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih sposobnosti // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 66-67 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Provjera metrijskih karakteristika Testa glazbenih
sposobnosti
(Verification of metric characteristics of the Test
of Musical Abilities)
Autori
Nikolić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Škojo, Tihana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 66-67
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbene kompetencije, glazbeno obrazovanje, testiranje, odgojitelji, učitelji
(kindergarten teachers, music competencies, music education, primary education teachers, testing)
Sažetak
Provjera glazbenih sposobnosti neizostavan je dio glazbeno-pedagoškog rada bez obzira na uzrast učenika i razinu glazbenog obrazovanja. Testiranje glazbenih sposobnosti nužan je preduvjet i provođenja istraživanja koja se bave stjecanjem i razvojem glazbenih kompetencija za čiju je svrhu potreban psihometrijski valjan i pouzdan test. Utvrđivanjem testa glazbenih sposobnosti dobrih metrijskih svojstava omogućuje se istraživanje glazbenog obrazovanja budućih učitelja i odgojitelja. Namjera je potaknuti razvoj i korištenje valjanih i pouzdanih mjernih instrumenata za provjeru glazbenih sposobnosti i u ranijim uzrastima te tako omogućiti istraživanja glazbenog obrazovanja u općem i specijalističkom glazbenom obrazovanju. Cilj je ovoga rada provjera faktorske strukture i metrijskih karakteristika pedagoškog Testa glazbenih sposobnosti (Nikolić, 2017 ; TGS) koji je kreiran za ispitivanje glazbenih sposobnosti studenata učiteljskih studija. U istraživanju je korištena originalna verzija testa, a istraživanje je provedeno na uzorku od 181 studentice Ranoga i predškolskog odgoja i obrazovanja na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska. Istraživanjem je utvrđeno da TGS ima dobra metrijska svojstva. Rezultati provjere TGS pokazali su dobru internu konzistenciju (α=0, 96) te značajan koeficijent pouzdanosti (r=0, 97). Faktorska analiza je ukazala na trofaktorsku strukturu TGS u kojoj najviše do izražaja došao faktor općih glazbenih sposobnosti. Pouzdanost je potvrđena i na razini subskala koje su izdvojene kao opće glazbene sposobnosti (α=0, 94), više slušne sposobnosti (α=0, 92) i ritamske sposobnosti (α=0, 73). Zbog svojih dobrih metrijskih svojstava TGS se preporučuje za prognostičke svrhe razredbenog postupka na upis na učiteljski i odgojiteljski studij, utvrđivanje statusa glazbenih sposobnosti studenata spomenutih studija u svrhu planiranja nastavnog procesa i odabira metoda i tehnika poučavanja glazbe te znanstvena istraživanja procesa stjecanja i razvoja glazbenih kompetencija kod adolescenata i odraslih.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)