Pregled bibliografske jedinice broj: 1087518
Anksioznost kod studenata: uloga perfekcionizma, netolerancije neizvjesnosti, ruminacije i usredotočene svjesnosti
Anksioznost kod studenata: uloga perfekcionizma, netolerancije neizvjesnosti, ruminacije i usredotočene svjesnosti // Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja, 28 (2019), 2; 295-314 doi:10.5559/di.28.2.06 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Anksioznost kod studenata: uloga
perfekcionizma,
netolerancije neizvjesnosti, ruminacije i
usredotočene svjesnosti
(Anxiety among Students: The Role of
Perfectionism,
Intolerance of Uncertainty, Rumination and
Mindfulness)
Autori
Mamić, Severina ; Nekić, Marina
Izvornik
Društvena istraživanja : časopis za opća društvena pitanja (1330-0288) 28
(2019), 2;
295-314
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
anksioznost ; negativni perfekcionizam ; ruminativni stil mišljenja ; netolerancija neizvjesnosti ; usredotočena svjesnost
(anxiety ; negative perfectionism ; ruminative thought style ; intolerance of uncertainty ; mindfulness)
Sažetak
Zbog povećanja učestalosti psihičkih poremećaja kod studenata cilj ovog istraživanja bio je ispitati u kojoj se mjeri individualne razlike u pojavi anksioznosti mogu objasniti perfekcionizmom, netolerancijom neizvjesnosti, ruminacijom i usredotočenom svjesnošću te postoje li razlike među studentima u izraženosti prethodno spomenutih konstrukata s obzirom na razinu usredotočene svjesnosti. Na uzorku od 317 studenata prosječne dobi od 21 godine dobiveno je kako odabrani konstrukti objašnjavaju 31, 5 % varijance anksioznosti te da su anksiozniji oni koji više ruminiraju i nisu usredotočeno svjesni. Osim toga, utvrđeno je kako su najviše razine mjerenih konstrukata zabilježene kod studenata koji su nisko na usredotočenoj svjesnosti. Provedeno istraživanje znatno pridonosi razumijevanju kod nas relativno neistraženih konstrukata te ima mnoge praktične implikacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Current Contents Connect (CCC)
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI
- Scopus