Pregled bibliografske jedinice broj: 1087446
Budućnost sporta-hoće li digitalna tehnologija revolucionarizirati sport kakvog poznajemo?
Budućnost sporta-hoće li digitalna tehnologija revolucionarizirati sport kakvog poznajemo? // 27. godišnja konferencija hrvstakih psihologa: Psihologija i digitalni svijet- sažetci priopćenja / Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan (ur.).
Zagreb: Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019. str. 190-190 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1087446 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Budućnost sporta-hoće li digitalna tehnologija
revolucionarizirati sport kakvog poznajemo?
(Future of sport- will digital technology
revolutionise sport as we know it?)
Autori
Betlehem, Ruben ; Barić, Renata ; Šain, David ; Rakipović, Elvir ; Rado, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
27. godišnja konferencija hrvstakih psihologa: Psihologija i digitalni svijet- sažetci priopćenja
/ Šincek, Daniela ; Rudolfi, Nelija ; Penezić, Zvjezdan - Zagreb : Hrvatsko psihološko društvo (HPD), 2019, 190-190
ISBN
978-953-55079-9-4
Skup
27. godišnja konferencija hrvatskih psihologa: Psihologija i digitalni svijet
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 06.11.2019. - 09.11.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
psihologija sporta, eSports, veslanje, trčanje
(sport psychology, eSports, rowing, running)
Sažetak
Ubrzani razvoj digitalne tehnologije otvorio je vrata novim mogućnostima i trendovima u području sportske psihologije. Korištenje uređaja virtualne stvarnosti, virtualnih simulacija (poput Zwift- a) i biofeedbacka imaju sve veću upotrebnu vrijednost kako u profesionalnom, tako i u rekreativnom sportu. Paralelno s time, enorman uspon industrije video igara doveo je do popularizacije potpuno novog oblika natjecanja - eSportsa (kompetitivno igranje video igara). Koliko je eSports popularan govore i podaci da je 2018. godine svjetsko prvenstvo u igri League of Legends pratilo više od 200 milijuna ljudi, čime je postalo jedno od najgledanijih sportskih događaja te godine, a nagradni fond pojedinih eSports turnira nadmašuje iznose većine tradicionalnih sportova. Međutim, kao i kod tradicionalnih sportova, kompetitivnost na svjetskoj razini u eSports-u podrazumijeva višesatne treninge, konstantan rad sa stručnim timovima te intenzivne mentalne i kondicijske pripreme. Zbog ovakve razina profesionalizma došlo je do inicijacije da se eSports kategorizira kao općeprihvaćena sportska disciplina, ali razmatra se i mogućnost uvrštavanja eSportsa kao službene discipline na Olimpijskim igrama. Cilj ovog okruglog stola je analizirati psihofizičke zahtjeve pojedinih sportova, spomenuti pozitivne učinke sporta na opće tjelesno i mentalno zdravlje te raspraviti o mogućnostima implementacije suvremenih tehnologija u psihologiji sporta. Nadalje, usporedit će se glavne sličnosti, ali i razlike između tradicionalnih i elektroničkih sportova te će se raspraviti o problematici kategorizacije eSportsa kao službene olimpijske discipline. Zaključno, sudionici okruglog stola pokušat će odgovoriti na pitanje koliko se sport vremenom mijenja i hoće li digitalna tehnologija revolucionarizirati i definirati budućnost sporta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Kineziologija