Pregled bibliografske jedinice broj: 1087434
Prehrambene navike učenika mlađe školske dobi u Đakovu i okolici
Prehrambene navike učenika mlađe školske dobi u Đakovu i okolici, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
CROSBI ID: 1087434 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prehrambene navike učenika mlađe školske dobi u Đakovu i okolici
(Eating habits of elementary school students in Đakovo and surrounding area)
Autori
Majdiš, Gabrijela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Mjesto
Osijek
Datum
19.10
Godina
2020
Stranica
72
Mentor
Bogut, Irella
Neposredni voditelj
Popović, Željko
Ključne riječi
prehrana, prehrambene navike, pravilna prehrana, voda
(diet, eating habits, proper nutrition, water)
Sažetak
Diplomski rad izrađen je na Odsjeku za prirodne znanosti Fakulteta za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku iz kolegija Prirodoslovlje 2, pod mentorstvom dr.sc. Irelle Bogut, redovne profesorice i sumentora mr.sc. Željka Popovića, profesora visoke škole u trajnom zvanju. Prehrana je temelj zdravlja. Kako bi se učenik normalno razvijao potrebno je razviti pravilne prehrambene navike. To podrazumijeva raznoliku, umjerenu, uravnoteženu i redovitu prehranu. Unos količine hrane ovisi o dobi učenika, visini, težini i intenzitetu tjelesne aktivnosti. Kod unosa namirnica koje negativno utječu na zdravlje treba biti umjeren. Dnevni unos hrane treba podijeliti u 5 ili više manjih obroka. Preporučena su tri glavna obroka: doručak, ručak i večera, među kojima je doručak najvažniji obrok. Zatim, postoje i dva međuobroka: zajutrak i užina. Važan dio pravilne prehrane je i unos vode u organizam. Budući da voda sudjeluje u razgradnji hrane i da je ključ pravilne prehrane, potrebno je unositi ju u organizam u preporučenim količinama. Budući da se prehrambene navike razvijaju još od malih nogu potrebno ih je pravilno razvijati. Pri tome najveću ulogu imaju roditelji i obiteljsko okruženje te učitelji, odnosno odgojno-obrazovni sustav. Učenicima je potrebno objasniti zašto je toliko važna pravilna prehrana. Osim što se njome sprječava nastanak bolesti, pretilost i slično, čovjek bolje funkcionira, a dokazano je da pravilne prehrambene naviku utječu i na postizanje boljih rezultata. U sklopu rada provedeno je istraživanje o prehrambenim navikama učenika mlađe školske dobi u Đakovu i okolici. Instrument kojim su se prikupljali podatci je anketa. Anketiranje je provedeno na početku školske godine 2020./2021., na uzorku od 358 učenika gradskih (258) i seoskih škola (100). Rezultati su pokazali da postoje razlike u prehrambenim navikama između učenika gradskih i seoskih škola. Glavna je razlika u broju obroka i unosu tekućine u organizam. Naime učenici gradskih škola za 9% imaju više obroka u danu te za 10% unose više tekućine u organizam od učenika seoskih škola. Kod odabira namirnica uglavnom su podjednaki. Također, rezultati su pokazali kako učenici četvrtih razreda ipak nemaju bolje prehrambene navike od učenika drugih i trećih razreda. Učenici četvrtih razreda imaju 11% više obroka u danu od učenika drugih, a 28% više obroka od trećih razreda. Međutim, za 6% unose manje tekućine od učenika trećih razreda, te 7% manje od učenika drugih razreda. Kada je riječ o doručku, učenici svih razreda imaju dobre rezultate. No sa 93% učenika koji redovito doručkuju, učenici trećih i četvrtih rezreda češće doručkuju za 6% od učenika drugih razreda. Po pitanju konzumacije određenih namirnica rezultati su podjednaki.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija, Interdisciplinarne prirodne znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek