Pregled bibliografske jedinice broj: 1087297
Aktivna kontrola kabinske buke i vibracija kod zrakoplova Dash-8 Q 400
Aktivna kontrola kabinske buke i vibracija kod zrakoplova Dash-8 Q 400, 2020., diplomski rad, preddiplomski, Održavanje zrakoplova, Velika Gorica
CROSBI ID: 1087297 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Aktivna kontrola kabinske buke i vibracija kod
zrakoplova Dash-8 Q 400
(Active control of cabin noise and vibration on
Dash-8 Q400 aircraft)
Autori
Vilk, Danijel
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, preddiplomski
Fakultet
Održavanje zrakoplova
Mjesto
Velika Gorica
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
38
Mentor
Jelčić Dubček, Dajana
Ključne riječi
pogonska i aerodinamička buka, vibracije, turbopropelerski zrakoplov, Dash-8 Q400, aktivna kontrola buke i vibracija, ANVC, pasivna kontrola buke i vibracija
(propulsion and aerodynamic noise, vibrations, turbo propeller aircraft, Dash-8 Q400, active noise and vibration control, ANVC, passive noise and vibration control)
Sažetak
Buka u kabini zrakoplova posljedica je rada pogonskog sustava i/ili elastičnih vibracija složene strukture zrakoplova pri njegovom kretanju kroz zrak. Iako se djelomično može prigušiti odgovarajućim izborom izolacijskih i apsorbirajućih obloga ili strukturnih svojstava prilagođenih apsorbera, ovakve pasivne metode nisu učinkovite za niske frekvencije. Kako bi se spriječile niskofrekventne vibracije i buka u kabini, u zrakoplove se ugrađuje sustav aktivne kontrole buke i vibracija (eng. Active noise and vibration control, ANVC). U radu su opisani princip rada i izvedba sustava ANVC u turbo-propelerskom zrakoplovu Dash-8 Q400, te postupci koji se provode pri kontroli rada i učinkovitosti sustava. Sustav ANVC je posebno usmjeren na prigušenje strukturnih vibracija trupa, koje su posljedica pulsiranja zraka pri periodičkom prolasku krakova propelera uz trup zrakoplova. Vibracije trupa kontroliraju aktivni prigušivači, upravljani računalom na temelju podataka o vibracijama i zvučnom polju sa senzora u putničkoj kabini i na motoru. Uz dovoljno brza upravljačka računala, sustav ANVC može i do 20% reducirati vibracije i kabinsku buku prouzročenu vrtnjom propelera.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika, Zrakoplovstvo, raketna i svemirska tehnika