Pregled bibliografske jedinice broj: 1087173
Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika
Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta proizvodnih čimbenika // Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, 12 (2014), 2; 377-390 (domaća recenzija, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 1087173 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lice i naličje tržišta proizvoda i tržišta
proizvodnih čimbenika
(Obverse and reverse of the product market and the input market)
Autori
Herceg, Tomislav
Izvornik
Zbornik Ekonomskog fakulteta u Zagrebu (1333-8900) 12
(2014), 2;
377-390
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
Tržište proizvodnih čimbenika ; tržište proizvoda ; maksimizacija profita ; Lernerov indeks ; indeks monopsonističke moći
(Input market ; output market ; profit maximization ; Lerner inde ; index of monopsony power)
Sažetak
Poduzeće djeluje na dva tržišta, tržištu proizvoda i tržištu proizvodnih čimbenika. U ovom su radu analizirane veze između tih tržišta i pokazano je na koji je način ponašanje poduzeća na jednom tržištu preslika ponašanja na drugom tržištu. Korištenjem Lernerovog indeksa i Vrijednosti graničnoga proizvoda (VMP) te ovdje uvedenog troška graničnoga proizvoda i indeksa monopsonističke moći omogućeno je cjelovito i integrirano promatranje moći poduzeća i na prednjem tržištu (tržište proizvoda) i na stražnjem tržištu (tržište proizvodnih čimbenika). Ovaj je pristup izložen grafički i pojednostavljenom algebrom u slučaju jednoproizvodnog poduzeća s jednofaktorskom tehnologijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- EconLit
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- EconLit