Pregled bibliografske jedinice broj: 1087138
Djeca s Downovim sindromom i art terapija
Djeca s Downovim sindromom i art terapija, 2020., diplomski rad, diplomski, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, Osijek
CROSBI ID: 1087138 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca s Downovim sindromom i art terapija
(Children with Down syndrome and art therapy)
Autori
Kovačević, Stella
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Mjesto
Osijek
Datum
29.09
Godina
2020
Stranica
47
Mentor
Kozina, Zlatko ; Begić, Amir
Ključne riječi
djeca s Downovim sindromom, art terapija, psihoterapija, likovne tehnike, inkluzija
(children with Down Syndrome, art therapy, psychotherapy, visual techniques, inclusion)
Sažetak
Downov sindrom je poremećaj koji nastaje uslijed viška jednog kromosoma ili dijela kromosoma u jezgri svake stanice tijela. Smatra se jednim od najčešćih poremećaja i to naročito u djece čije majke imaju 35 godina i više, no to nije nužno pravilo. U nastavi, likovnost i likovno izražavanje pomažu nastavnicima doprijeti do učenika s poteškoćama, do istih koji imaju poteškoća sa socijalnim interakcijama te do učenika koji se teže verbalno izražavaju. Mnogi čimbenici utječu na karakteristike crteža, poput dobi, intelektualno-emocionalne stimulacije, edukativno-pedagoških postupaka, obilježja ličnosti djeteta, utjecaja ranog učenja i motivacije djeteta. Djeca s Downovim sindromom, jednako kao i djeca bez teškoća, imaju potrebu za likovnim izražavanjem pri čemu angažiraju sve svoje sposobnosti i nastoje prikazati svijet i predmete oko sebe usprkos tome što nemaju dostatnu predodžbu o njima. Art terapija pruža mogućnosti psihoterapiji koja se ne oslanja samo na verbalnu interakciju. Cilj ovog rada bio je istražiti nastanak Downovog sindroma i prikazati važnost umjetnosti na razvoj djece s tim poremećajem te pokazati kako likovnost utječe na njihov razvoj i na iskazivanje njihovih osjećaja i emocija. Istraživanje je provedeno u Udruzi Ozana, u Centru za rehabilitaciju i radne aktivnosti u Zagrebu. Istraživanje je provedeno kao kombinacija akcijskog istraživanja i sustavnog promatranja. Također, proveden je i slobodni intervju s likovnom terapeutkinjom koja djeluje u udruzi. Tijekom istraživanja zaključili smo kako art terapija pozitivno utječe na razvoj i motoriku svakog štićenika i da na taj način oni razvijaju pažnju, misli i osjećaje. Iz dobivenih rezultata istraživanja možemo zaključiti kako udruga i sama art terapija pozitivno utječu na djecu i odrasle s Downovim sindromom, ali također i osobe s drugim poteškoćama. Također možemo zaključiti da su osobe s Downovim sindromom jednako vrijedne kao i svi ostali ljudi i da ih se treba uključivati u društvo i svakodnevne aktivnosti. Oni posjeduju veliki potencijal i mogućnosti i stoga je važan rad i rana intervencija za njihovu inkluziju u društvo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti, Likovne umjetnosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku