Pregled bibliografske jedinice broj: 1087130
Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja pojedinca. Prilog raspravi o filozofiji plesa
Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja pojedinca. Prilog raspravi o filozofiji plesa // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik sažetaka / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 82-83 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1087130 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ples kao emanacija misli i unutarnjeg stanja
pojedinca. Prilog raspravi
o filozofiji plesa
(Dance As an Emanation of the Thoughts and Inner
State of an Individual. A
Contribution to the Discussion of the Philosophy
of Dance)
Autori
Rupčić Kelam, Darija ; Kelam, Ivica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području : zbornik sažetaka
/ Škojo, Tihana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 82-83
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
filozofija plesa, tijelo i korporeitet, art terapija, revolucionarnost plesa, odnos plesa i misli, ples kao utjelovljena misao
(: philosophy of dance, body and corporality, art therapy, revolutionarity of the dance, relation of dance and thought, dance as an embodied thought)
Sažetak
Namjera je rada istaknuti i dati uvid u slojevitost i kompleksnost fenomena plesa kao vlastitog izričaja i kao metafore utjelovljene misli, prema Badiou. Postoji nemali broj onih koji promišljaju odnos plesne umjetnosti i filozofije poput Alaina Badioua, Véronique Fabbri, Marie Bardet, Barbare Formis, da spomenemo samo neke. Pozivajući se na filozofa Friedricha Nietzschea, koji u svojim djelima otvara horizont mišljenja kojim se ples, nakon dugogodišnje šutnje, uvodi u akademski, pa onda samim time i u diskurs zapadne filozofske tradicije, definirat ćemo i uspostaviti teorijski i praktičan okvir fenomena plesa kao utjelovljene misli, ali i osobnog izričaja stremljenja pojedinca. Iako široko rasprostranjen kao umjetnička i kulturna praksa i forma, ples primarno pripada antropološkom području zanimanja, pa ćemo mu u radu pristupiti s više aspekata. Intepretirajući literaturu i oslanjajući se primarno na navode spomenutog filozofa, nastojat ćemo istaknuti terapeutsku i komunitarnu dimenziju plesa te viđenje plesa kao vještinu analognu intelektualnoj misli, ali i komunikacijski aspekt plesa kao izričaja nutarnjeg svijeta pojedinca. Tako nas to upućuje na kognitivnu, ali i emotivnu komponentu plesa. U radu će se stoga razmatrati teze o plesu kao metafori utjelovljene misli i teze o plesu kao mjestu objave osobnog izričaja čovjeka. Osnovni znanstveni, umjetnički i pedagoški doprinos rada ide u smjeru moguće teorijske podloge i definiranja načela za mogućnost uspostave inovativnih metoda rada i razvoj prakse plesne (art) terapije u radu s učenicima, studentima i ostalom populacijom te korištenjem teorijskih načela razvijati praksu izricanja misli i emocija na drugačiji način.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek