Pregled bibliografske jedinice broj: 1087057
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi glazbeno-pedagoških predmeta u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi glazbeno-pedagoških predmeta u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta // Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području / Škojo, Tihana (ur.).
Osijek: Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020. str. 102-103 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1087057 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Projektna metoda u sveučilišnoj nastavi
glazbeno-pedagoških predmeta u skladu s
paradigmom nastave usmjerene na studenta
(Project method in university teaching of music-
pedagogical subjects in accordance with the
paradigm of student-centered teaching)
Autori
Šulentić Begić, Jasna
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području
/ Škojo, Tihana - Osijek : Akademija za umjetnost i kulturu Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2020, 102-103
ISBN
978-953-8181-30-6
Skup
3. međunarodni znanstveni i umjetnički simpozij o pedagogiji u umjetnosti: Inovativne metode poučavanja u umjetničkom području = 3rd International Scientific and Artistic Symposium on Pedagogy in the Arts: Innovative Methods of Teaching in Arts
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska; online, 23.10.2020. - 24.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbeno-pedagoških predmeta, nastava usmjerena na studenta, projektna metoda, studenti
(eaching of music-pedagogical subjects, student-centered teaching, project method, students)
Sažetak
Visokoškolske ustanove trebale bi omogućiti organiziranje sveučilišne nastave u kojoj se studente potiče na preuzimanje aktivne uloge u procesu učenja, a to znači da bi danas dominantna paradigma poučavanja na visokoškolskim ustanovama trebala biti nastava usmjerena na studenta. Također bi vrednovanje i ocjenjivanje studenata trebali biti u skladu s paradigmom nastave usmjerene na studenta, a to znači da se vrednuje i ocjenjuje sam proces učenja, tj. aktivnost studenta, a ne isključivo usvojene činjenice ili gotov uradak koji je student ostvario. Nastava usmjerena na studenta nije još dovoljno prepoznata i prihvaćena u praksi sveučilišne nastave te je i dalje u velikoj mjeri zastupljena tradicionalna nastava, tj. nastava usmjerena na predmet, odnosno na nastavnika. Sveučilišni je nastavnik odgovoran za svoj nastavnički rad i permanentno usavršavanje u području nastavničkih kompetencija kako bi mogao odabrati i primijeniti odgovarajuće nastavne strategije, metode i postupke koji bi omogućili aktivno učenje studenata. Projektna je metoda u skladu sa zahtjevima paradigme nastave usmjerene na studenta i omogućuje iskustveno učenje. U ovom će se radu prikazati nekoliko primjera iz prakse u razdoblju od 2014. do 2019. godine, tj. realizacija projektne metode u sveučilišnoj nastavi glazbeno-pedagoških predmeta: Metodike nastave teorijskih glazbenih predmeta, Pedagoške prakse nastave teorijskih glazbenih predmeta, Metodike nastave glazbe općeobrazovnih škola i Metodike nastave glazbene kulture. Studenti studija Glazbena pedagogija i Učiteljskog studija u Osijeku bili su uključeni u pripremu i realizaciju glazbeno- pedagoških projekata pod sljedećim nazivima: Glazba i igra, Filmska glazba, Stvaralaštvo Franje Krežme kao doprinos „Europskoj godini kulturne baštine 2018.“, Tempo, Vrijeme i glazba, Božićnim pjesmama putujemo Hrvatskom, Sunce i glazba i Valovi u glazbi. Navedeni su projekti omogućili ostvarivanje zadanih ishoda učenja glazbeno-pedagoških predmeta sa svrhom razvijanja i stjecanja stručnih i nastavničkih kompetencija studenata
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Projekti:
Ostalo-vlastito financiranje - Cjeloživotno učenje učitelja i nastavnika glazbe (CUUING) (Šulentić Begić, Jasna, Ostalo ) ( CroRIS)
Ustanove:
Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku
Profili:
Jasna Šulentić Begić
(autor)