Pregled bibliografske jedinice broj: 1086661
Razvoj kompozitne šasije od ugljičnih vlakana bolida Formula student
Razvoj kompozitne šasije od ugljičnih vlakana bolida Formula student, 2020., diplomski rad, diplomski, Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
CROSBI ID: 1086661 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj kompozitne šasije od ugljičnih vlakana
bolida Formula student
(Development of carbon fibre monocoque chassis of a
Formula student race car)
Autori
Milek, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Fakultet strojarstva i brodogradnje
Mjesto
Zagreb
Datum
14.07
Godina
2020
Stranica
110
Mentor
Tomić, Rudolf
Ključne riječi
monocoque, kompozitna nosiva sendvič konstrukcija, torzijska krutost, Formula Student, FSB Racing Team, ispitivanje torzijske krutosti, točke prihvata ovjesa, TRITOP, ATOS, vrijeme kruga
(monocoque, composite supporting sandwich structure, torsional rigidity, Formula Student, FSB Racing Team, torsional rigidity experimental setup, suspension hardpoints, TRITOP, ATOS, lap time)
Sažetak
Formula Student međunarodno je inženjersko natjecanje u izradi trkaćeg bolida na kojem se natječu studenti iz cijelog svijeta. Svrha je potaknuti u studentima kritičko razmišljanje te ih motivirati da pronađu najbolja rješenja pri izradi trkaćih bolida. Naglasak se stavlja na inženjerska rješenja, ali i na performanse bolida. Da bi bolid imao što bolje performanse bitno je pronaći najlakša rješenja koja odgovaraju upotrebi. Jedno od tih rješenja je kompozitna nosiva sendvič konstrukcija bolida (monocoque). Svrha ovog rada je analizirati proces izrade prve kompozitne nosive sendvič konstrukcije bolida FSB Racing Team-a kroz analizu torzijske krutosti i položaja prihvatnih točaka ovjesa te kasnije iskoristiti te podatke da bi se vidio utjecaj na vrijeme potrebno za vožnju jednog kruga na karakterističnoj stazi natjecanja za ispitivanje izdržljivosti bolida. U radu su iznijete smjernice i ograničenja pri izradi šasije prema pravilniku Formula Student natjecanja. Također je detaljno opisan postupak mjerenja torzijske krutosti šasije te položaja prihvatnih točaka ovjesa upotrebom optičkih mjernih sustava (korištenjem fotogrametrije). Mjerni uređaji korišteni pri određivanju torzijske krutosti šasije te koordinata prihvatnih točaka su TRITOP Deformation, za mjerenje pomaka pri ispitivanju torzijske krutosti šasije, i ATOS Triple Scan, za digitalizaciju površina u neposrednoj blizini prihvatnih točaka ovjesa. U zaključku ovog rada mogu se pronaći savjeti za poboljšanje proizvodnog procesa kompozitne nosive konstrukcije koji bi smanjili odstupanja primijećena na završnom proizvodu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet strojarstva i brodogradnje, Zagreb
Profili:
Rudolf Tomić
(mentor)