Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1086565

Što JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAMĆENJA


Novak, Josip; Brođanac, Predrag
Što JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAMĆENJA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 65 (2019), 1-2; 31-44 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1086565 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Što JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAMĆENJA
(Which is a Better Predictor of Achievement in Mathematics and Physics - Attitudes towards Mathematics or Working Memory Capacity?)

Autori
Novak, Josip ; Brođanac, Predrag

Izvornik
Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja (0044-4855) 65 (2019), 1-2; 31-44

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
stavovi prema matematici ; radno pamćenje ; školski uspjeh
(attitudes towards mathematics ; working memory ; school achievement)

Sažetak
U istraživanjima se pokazalo kako su stavovi prema matematici značajan prediktor različitih ishoda u matematici, poput angažmana ili postignuća, ali i kasnije akademske izvedbe u matematici i prirodnim predmetima te uspjeha i upornosti u učenju matematike. Međutim, na hrvatskim uzorcima stavovi prema matematici i njihov odnos s uspjehom iz Matematike i Fizike slabo je istražen, kao i uloga radnog pamćenja u navedenome odnosu. Radno pamćenje snažno je povezano s izvedbom u zadacima iz matematike i stoga je od praktične koristi odrediti kakvu ulogu ima u odnosu stavova prema matematici i uspjeha iz Matematike i Fizike. Istraživanje je provedeno na prigodnom uzorku od 178 učenika V. gimnazije u Zagrebu, u kojemu je podjednak omjer spolova. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju kako radno pamćenje i Percipirana korisnost matematike nisu značajni prediktori uspjeha iz Matematike i Fizike kada su u regresijsku jednadžbu uključeni i faceti stavova prema matematici, Naklonost prema matematici i Matematičko samopoimanje. Konačan model i zabilježeni medijacijski efekti imaju praktične implikacije i upućuju na daljnja istraživanja odnosa tih konstrukata.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Nacionalni centar

Profili:

Avatar Url Josip Novak (autor)

Avatar Url Predrag Brođanac (autor)

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada hrcak.srce.hr

Citiraj ovu publikaciju:

Novak, Josip; Brođanac, Predrag
Što JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAMĆENJA // Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 65 (2019), 1-2; 31-44 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Novak, J. & Brođanac, P. (2019) Što JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAMĆENJA. Život i škola : časopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja, 65 (1-2), 31-44.
@article{article, author = {Novak, Josip and Bro\djanac, Predrag}, year = {2019}, pages = {31-44}, keywords = {stavovi prema matematici, radno pam\'{c}enje, \v{s}kolski uspjeh}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {65}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {\v{S}to JE BOLJI PREDIKTOR USPJEHA IZ MATEMATIKE I FIZIKE – STAVOVI PREMA MATEMATICI ILI KAPACITET RADNOG PAM\'{C}ENJA}, keyword = {stavovi prema matematici, radno pam\'{c}enje, \v{s}kolski uspjeh} }
@article{article, author = {Novak, Josip and Bro\djanac, Predrag}, year = {2019}, pages = {31-44}, keywords = {attitudes towards mathematics, working memory, school achievement}, journal = {\v{Z}ivot i \v{s}kola : \v{c}asopis za teoriju i praksu odgoja i obrazovanja}, volume = {65}, number = {1-2}, issn = {0044-4855}, title = {Which is a Better Predictor of Achievement in Mathematics and Physics - Attitudes towards Mathematics or Working Memory Capacity?}, keyword = {attitudes towards mathematics, working memory, school achievement} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Education Research Complete
  • MLA INTERNATIONAL BIBLIOGRAPHY, New York, USA
  • EBSCO Publishing, Editoral Department, Massachusetts, USA
  • Emerald Management Reviews database, United Kingdom
  • Ulrich Serials Analysis System, USA





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font