Pregled bibliografske jedinice broj: 1086529
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u funkciji cjelovitog razvoja učenika // Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu / Marinković, Snežana (ur.).
Užice: Pedagoški fakultet u Užicu, 2020. str. 391-406 doi:10.46793/STEC20.391V (pozvano predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1086529 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbena nastava i slušanje umjetničke glazbe u
funkciji cjelovitog razvoja učenika
(Music teaching and listening to art music in the
function of students’ holistic development)
Autori
Vidulin, Sabina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu
/ Marinković, Snežana - Užice : Pedagoški fakultet u Užicu, 2020, 391-406
ISBN
978-86-6191-062-3
Skup
Međunarodni naučni skup Nauka i nastava u vaspitno-obrazovnom kontekstu
Mjesto i datum
Užice, Srbija, 23.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
nastava glazbe, osnovna škola, slušanje glazbe, višemodalni pristupi.
(general school, listening to music, multimodal approaches, music teaching)
Sažetak
Glazba je dio djetetove svakodnevice. U obitelji i u predškolskim ustanovama njezina je funkcija različita u odnosu na školu. Nastavom glazbe u školi utječe se na cjelovit razvoj učenika, što se može sagledati iz pedagoške i umjetničke perspektive. Usmjerena je prema stjecanju znanja i razvoju umijeća učenika u umjetničkom području, potiče estetski odgoj, ali i očuvanje povijesno-kulturne baštine. Domena kojom se navedeno realizira u najvećoj mjeri je slušanje i upoznavanje glazbe. S namjerom približavanja umjetničke glazbe djeci i mladima, njezina intenzivnijeg doživljavanja i razumijevanja, u radu se ukazuje na potrebu interdisciplinarnog i korelativnog odnosa glazbe s drugim predmetima, ali i glazbenih aktivnosti međusobno. Budući da je namjera autorice ukazati i na važnost osmišljavanja novih metodičkih strategija za rad u nastavi glazbe, ukratko se opisuju koncepti Stage- English-Music, model Slušanje glazbe–skladanje i Spoznajno-emocionalni pristup slušanju glazbe. Navedene strategije za osuvremenjivanje slušanja glazbe u školi temelje se na interdisciplinarnom i intradisciplinarnom povezivanju sadržaja, ovisno o tome uključuju li u rad izvanglazbene aktivnosti (npr. engleski jezik i dramski odgoj) ili se rad provodi unutar glazbenih aktivnosti poput pjevanja, sviranja, plesa s muzikološkim, ali i humanistički orijentiranim ishodima. Praksa i istraživanja ukazuju na to da osim stjecanja glazbenih znanja i razvoja glazbenih umijeća, višemodalni pristupi utječu i na holistički razvoj učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Glazbena umjetnost