Pregled bibliografske jedinice broj: 1086306
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 129-147 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1086306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi studenata nastavničkih studija prema
nastavničkoj naobrazbi –
primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta
(Attitudes of Students towards Teacher Education
– The Case of the Catholic University of
Croatia and the Faculty of Croatian Studies,
University of Zagreb)
Autori
Jurić Vukelić, Dunja ; Bušljeta Kardum, Rona
Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27
(2020), 2;
129-147
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
kompetencije nastavnika, nastavnički studiji, reforma obrazovanja, visokoškolsko obrazovanje
(teacher competencies, teacher studies, education reform, higher education)
Sažetak
Danas su nastavnici suočeni s brojnim izazovima, posebice u Hrvatskoj gdje je u tijeku provođenje opsežne reforme obrazovanja. Reforma obrazovanja stavila je u prvi plan drugačiju paradigmu procesa podučavanja i učenja koja zahtijeva od nastavnika neka nova znanja i vještine. Studije i analize pokazale su kako su upravo nastavnici najvažniji faktor ostvarenja obrazovnih ciljeva učenika. Pored stručnih kompetencija za razvoj znanja, umijeća i stavova učenika od velike su važnosti i pedagoško-psihološko-didaktičko- metodičke kompetencije nastavnika. U ovom se radu uz pomoć podataka prikupljenih upitnikom, na uzorku od 115 studenata detektiralo u kojoj su mjeri studenti dvaju viskokoškolskih institucija, Fakulteta hrvatskih studija i Hrvatskog katoličkog sveučilišta, zadovoljni inicijalnom nastavničkom naobrazbom te smatraju li je pogodnom i dovoljnom za izazove koje nosi njihovo buduće zanimanje. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su studenti u prosjeku zadovoljni kvalitetom studija i nastavničke naobrazbe i da preferiraju postojeći model stjecanja pedagoških kompetencija uz predmetni studij. Rezultati istraživanja analizirani su u kontekstu ispitivanja potrebe za sadržajnim i praktičnim osmišljavanjem novog načina stjecanja nastavničkih kompetencija, odnosno dorađivanjem ili proširivanjem studija nastavničke naobrazbe.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Emerging Sources Citation Index (ESCI)
- Scopus