Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1086306

Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta


Jurić Vukelić, Dunja; Bušljeta Kardum, Rona
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 129-147 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1086306 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta
(Attitudes of Students towards Teacher Education – The Case of the Catholic University of Croatia and the Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb)

Autori
Jurić Vukelić, Dunja ; Bušljeta Kardum, Rona

Izvornik
Metodički ogledi (0353-765X) 27 (2020), 2; 129-147

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
kompetencije nastavnika, nastavnički studiji, reforma obrazovanja, visokoškolsko obrazovanje
(teacher competencies, teacher studies, education reform, higher education)

Sažetak
Danas su nastavnici suočeni s brojnim izazovima, posebice u Hrvatskoj gdje je u tijeku provođenje opsežne reforme obrazovanja. Reforma obrazovanja stavila je u prvi plan drugačiju paradigmu procesa podučavanja i učenja koja zahtijeva od nastavnika neka nova znanja i vještine. Studije i analize pokazale su kako su upravo nastavnici najvažniji faktor ostvarenja obrazovnih ciljeva učenika. Pored stručnih kompetencija za razvoj znanja, umijeća i stavova učenika od velike su važnosti i pedagoško-psihološko-didaktičko- metodičke kompetencije nastavnika. U ovom se radu uz pomoć podataka prikupljenih upitnikom, na uzorku od 115 studenata detektiralo u kojoj su mjeri studenti dvaju viskokoškolskih institucija, Fakulteta hrvatskih studija i Hrvatskog katoličkog sveučilišta, zadovoljni inicijalnom nastavničkom naobrazbom te smatraju li je pogodnom i dovoljnom za izazove koje nosi njihovo buduće zanimanje. Rezultati provedenog istraživanja pokazuju da su studenti u prosjeku zadovoljni kvalitetom studija i nastavničke naobrazbe i da preferiraju postojeći model stjecanja pedagoških kompetencija uz predmetni studij. Rezultati istraživanja analizirani su u kontekstu ispitivanja potrebe za sadržajnim i praktičnim osmišljavanjem novog načina stjecanja nastavničkih kompetencija, odnosno dorađivanjem ili proširivanjem studija nastavničke naobrazbe.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Jurić Vukelić, Dunja; Bušljeta Kardum, Rona
Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta // Metodički ogledi, 27 (2020), 2; 129-147 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Jurić Vukelić, D. & Bušljeta Kardum, R. (2020) Stavovi studenata nastavničkih studija prema nastavničkoj naobrazbi – primjer dvaju zagrebačkih Sveučilišta. Metodički ogledi, 27 (2), 129-147.
@article{article, author = {Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja and Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona}, year = {2020}, pages = {129-147}, keywords = {kompetencije nastavnika, nastavni\v{c}ki studiji, reforma obrazovanja, visoko\v{s}kolsko obrazovanje}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Stavovi studenata nastavni\v{c}kih studija prema nastavni\v{c}koj naobrazbi – primjer dvaju zagreba\v{c}kih Sveu\v{c}ili\v{s}ta}, keyword = {kompetencije nastavnika, nastavni\v{c}ki studiji, reforma obrazovanja, visoko\v{s}kolsko obrazovanje} }
@article{article, author = {Juri\'{c} Vukeli\'{c}, Dunja and Bu\v{s}ljeta Kardum, Rona}, year = {2020}, pages = {129-147}, keywords = {teacher competencies, teacher studies, education reform, higher education}, journal = {Metodi\v{c}ki ogledi}, volume = {27}, number = {2}, issn = {0353-765X}, title = {Attitudes of Students towards Teacher Education – The Case of the Catholic University of Croatia and the Faculty of Croatian Studies, University of Zagreb}, keyword = {teacher competencies, teacher studies, education reform, higher education} }

Časopis indeksira:


  • Web of Science Core Collection (WoSCC)
    • Emerging Sources Citation Index (ESCI)
  • Scopus





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font