Pregled bibliografske jedinice broj: 1086287
Korijeni Rawlsova poimanja dobra kao etičke vrijednosti
Korijeni Rawlsova poimanja dobra kao etičke vrijednosti // Mediteranski korijeni filozofije / Brčić, Marita ; Matijević, Mira ; Babel, Krešimir (ur.).
Split: Hrvatsko filozofsko društvo ; Odsjek za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2011. str. 34-35 (predavanje, nije recenziran, sažetak, stručni)
CROSBI ID: 1086287 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Korijeni Rawlsova poimanja dobra kao etičke
vrijednosti
(Roots of Rawls's understanding od good as ethical
value)
Autori
Jakić, Marko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, stručni
Izvornik
Mediteranski korijeni filozofije
/ Brčić, Marita ; Matijević, Mira ; Babel, Krešimir - Split : Hrvatsko filozofsko društvo ; Odsjek za filozofiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu, 2011, 34-35
ISBN
978-953-164-155-5
Skup
V. Mediteranski Korijeni filozofije uz 300. obljetnicu rođenja Ruđera Boškovića
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 24.03.2011. - 26.03.2011
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
dobro ; fenomen ; noumen ; imperativ
(good ; phaenomenon ; noumenon ; imperative)
Sažetak
Tema izlaganja je utvrđivanje europskih i posebice mediteranskih korijena poimanja dobra kao početne etičke vrijednosti u konstruktivizmu Johna Rawlsa. Budući njegov društveni konstruktivizam polazi od utvrđivanja općih temeljnih vrijednosnih (aksioloških) postavki dobra, etičko poimanje istog jedna je od temeljnih postavki ove filozofije društva (socijalna filozofija). Istraživanje je poglavito oslonjeno na Rawlsovo djelo "A Theory of Justice" te je pokazalo da korijeni sežu do Aristotelova i Kantova poimanja općih i temeljnih etičkih postavki, a u odnosu na njihovo poimanje početnih etičkih postavki. Stoga su usporednice izvedene u odnosu na Aristotelovo teleološko i na Kantovo fenomenološko određenje. Usporednica je pokazala da Rawls u cijelosti slijedi Aristotelovu teleološku definiciju dobra kao svrhovite djelatnosti te ju je smjestio u temeljna načela svoje konstrukcije pravednoga društva. U odnosu na Kantovu etičku misao usporednica je pokazala da Rawls također slijedi postavke kategoričkog i hipotetičkog imperativa, uz nedovoljno uvjerljiv pokušaj kritike Kantovih postavki s aspekta phaenomena i nuomena. U zaključku se ukazuje na europske kontinentalne filozofske korijene ove analitičke filozofije društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filozofija