Pregled bibliografske jedinice broj: 1086097
CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI
CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Split
CROSBI ID: 1086097 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
CHARLES DARWIN – TEORIJA EVOLUCIJE I RADIONICA ZA UČENIKE NIŽE ŠKOLSKE DOBI
(Charles Darwin - theory of evolution and workshop for younger primary school students)
Autori
Rajčić, Anđela
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Split
Datum
25.09
Godina
2020
Stranica
61
Mentor
Restović Ivana
Ključne riječi
evolucija, Charles Darwin, teorija evolucije, radionica za učenike niže školske dobi
(evolution, Charles Darwin, theory of evolution, workshop for students of lower education age)
Sažetak
Evolucija je proces koji označava promjenu. Često se definira kao razvoj iz nečega jednostavnog u nešto složeno, no to je znanost koja se bavi proučavanjem postanka, razvoja i promjenjivosti živih bića u vremenu. Najveći doprinos u znanosti vezano za evoluciju dao je engleski prirodoslovac Charles Darwin. Potaknut petogodišnjim putovanjem HMS Beagleom, došao je do veličanstvenih otkrića koja je predočio u svom djelu Podrijetlo vrsta ili o postanku vrsta uz pomoć prirodnog odabira i očuvanja boljih pasmina u borbi za opstanak, objavljenom 1859. godine. Stoga je cilj ovoga diplomskog rada bio istražiti imaju li učenici trećih i četvrtih razreda osnovne škole predznanja o pojmovima vezanima za evoluciju, znaju li zašto je evolucija važna te postoji li razlika između dječaka i djevojčica u rezultatima ispita znanja prije i nakon provedbe odgovarajuće radionice. Istraživanje je provedeno u razdoblju od veljače do ožujka 2019. g., a sudjelovalo je 122 učenika trećih i četvrtih razreda Osnovne škole Filipa Lukasa u Kaštel Starom. Detaljnom analizom podataka utvrđeno je da ne postoji statistički značajna razlika između dječaka i djevojčica u rezultatima testa znanja prije i nakon radionice. Učenici su pokazali izrazitu zainteresiranost za rad u samostalnom istraživanju u kojem su svi imali mogućnost aktivno sudjelovati i doprinijeti pronalaženju odgovora potkrijepljenih dokazima, logički i kritički promišljati o zadatcima i donositi smislene zaključke. Ovakav oblik rada temelj je usvajanja prirodoznanstvenih spoznaja, koncepata i znanja što vodi k odgoju i obrazovanju suvremenoga učenika. Suvremeni učenik, učenik 21. stoljeća, treba znati čuvati prirodna bogatstva i djelovati u smjeru očuvanja bioraznolikosti organizama te živjeti u suglasju s prirodom. Prirodne znanosti zauzimaju važno mjesto unutar nastavnih sadržaja u osnovnim i srednjim školama, a samo aktivno učenje prirodoslovnih sadržaja osigurava da učenik uči stvaralački i kritički promišljati, ali i upoznaje znanstveni pristup i znanstveni način istraživanja, što vodi oblikovanju prirodoslovno pismenog pojedinca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Biologija