Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1085786

Uvođenje suvremene tehnologije u učenje i poučavanje učenika s teškoćama u razvoju


Martinac Dorčić, Tamara; Kalebić Maglica, Barbara; Miletić, Irena
Uvođenje suvremene tehnologije u učenje i poučavanje učenika s teškoćama u razvoju // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanja učinaka projekta e -Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 193-231


CROSBI ID: 1085786 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uvođenje suvremene tehnologije u učenje i poučavanje učenika s teškoćama u razvoju
(Introducing modern technologies in learning and teaching of students with disabilities)

Autori
Martinac Dorčić, Tamara ; Kalebić Maglica, Barbara ; Miletić, Irena

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, ostalo

Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanja učinaka projekta e -Škole

Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2020

Raspon stranica
193-231

ISBN
978-953-361-005-4

Ključne riječi
IKT, učenje, poučavanje, učenici s teškoćama u razvoju
(ICT, learning, teaching, students with disabilities)

Sažetak
S ciljem utvrđivanja efekata uvođenja IKT-a u nastavu na razvoj digitalnih kompetencija učenika s teškoćama u razvoju te njihove stavove i iskustva vezane uz IKT u okviru pilot-projekta e- Škole, analizirane su dvije ciljne skupine u dvije točke mjerenja, na početku i na kraju projekta. Prvu ciljnu skupinu čine učenici te nastavnici i stručni suradnici Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice, a drugu ciljnu skupinu čine učenici s teškoćama u razvoju integrirani u redovne razrede osnovnih i srednjih škola. Podaci prikupljeni kvantitativnom metodom u Centru za odgoj i obrazovanje pokazuju da više od 70 % djece u oba mjerenja ima kod kuće dostupan neki od IKT uređaja uključujući pristup internetu, dok su im u školi u oba mjerenja najdostupnija stolna računala i pristup internetu (za više od 90 % učenika). Prema procjenama roditelja, svakodnevno se najviše djece koristi internetom i pametnim telefonom, a u manjoj mjeri ostalim IKT- uređajima dok u školi učenici najučestalije koriste stolno računalo i općenito pristup internetu. Rezultati su pokazali da učenici nemaju izražene pozitivne stavove prema korištenju IKT-a niti u početnome niti u završnom mjerenju. Roditelji i nastavnici različito procjenjuju digitalne kompetencije djece pri čemu su roditelji skloniji procjenjivati da njihovo dijete posjeduje određenu digitalnu kompetenciju, u odnosu na nastavnike. Podaci prikupljeni kroz fokus-grupe s djelatnicima Centra za odgoj i obrazovanje u završnom ispitivanju pokazuju da nastavnici izvještavaju o svakodnevnom korištenju nove opreme/alata. Sudionici ističu izrazito zadovoljstvo pametnim pločama te dobivenom podrškom. Djelatnici vide mnogobrojne prednosti korištenja IKT-a u učenju i poučavanju, a u završnom ispitivanju vide puno manje nedostataka nego u početnome ispitivanju. Ističu potrebu za nabavkom specijalizirane opreme. Na temelju podataka prikupljenih online ispitivanjem učenika s teškoćama u redovnim razredima može se zaključiti da otprilike 70 % djece u oba mjerenja kod kuće ima dostupan neki od IKT uređaja dok je pristup internetu omogućen gotovo svim učenicima (96 %). Što se tiče dostupnosti IKT-uređaja u školi, kako u početnome tako i u završnom mjerenju, najdostupnija su stolna računala. Preko 80% djece svakodnevno kod kuće koristi internet te pametne telefone dok se u školi najčešće koriste stolna računala. Prema podacima dobivenim od učenika u završnom mjerenju, gotovo 50 % učenika svakodnevno koristi internet (što je porast u odnosu na početno mjerenje). Učenici učestalije koriste IKT uređaje u školi u završnom mjerenju. Utvrđeno je da nema značajnih razlika u učestalosti IKT aktivnosti u svakodnevnom životu između početnoga i završnoga mjerenja kao ni u učestalosti korištenja IKT aktivnosti u školi. U početnome mjerenju učenici s teškoćama u razvoju vide više prednosti korištenja IKT-a u svakodnevnom životu i u nastavi, ali i nedostataka korištenja IKT-a u nastavi. Učenici procjenjuju jednaki stupanj zanesenosti u korištenju IKT-a i u početnome i u završnom mjerenju. Vidljivo je da učenici u prosjeku procjenjuju svoje opće digitalne kompetencije između nulte i početne razine, pri čemu su procjene digitalnih kompetencija u završnom mjerenju više. Na temelju dobivenih rezultata predložene su preporuke vezane uz uvođenje IKT-a u ustanove u kojima se školuju učenici s teškoćama u razvoju.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Martinac Dorčić, Tamara; Kalebić Maglica, Barbara; Miletić, Irena
Uvođenje suvremene tehnologije u učenje i poučavanje učenika s teškoćama u razvoju // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanja učinaka projekta e -Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 193-231
Martinac Dorčić, T., Kalebić Maglica, B. & Miletić, I. (2020) Uvođenje suvremene tehnologije u učenje i poučavanje učenika s teškoćama u razvoju. U: Kolić-Vehovec, S. (ur.) Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanja učinaka projekta e -Škole. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 193-231.
@inbook{inbook, author = {Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara and Kalebi\'{c} Maglica, Barbara and Mileti\'{c}, Irena}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {193-231}, keywords = {IKT, u\v{c}enje, pou\v{c}avanje, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {Uvo\djenje suvremene tehnologije u u\v{c}enje i pou\v{c}avanje u\v{c}enika s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, keyword = {IKT, u\v{c}enje, pou\v{c}avanje, u\v{c}enici s te\v{s}ko\'{c}ama u razvoju}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara and Kalebi\'{c} Maglica, Barbara and Mileti\'{c}, Irena}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {193-231}, keywords = {ICT, learning, teaching, students with disabilities}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {Introducing modern technologies in learning and teaching of students with disabilities}, keyword = {ICT, learning, teaching, students with disabilities}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font