Pregled bibliografske jedinice broj: 1085644
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente // Napredak (Zagreb), 151 (2010), 2; 195-213 (međunarodna recenzija, pregledni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1085644 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogući učinci igranja računalnih igrica i videoigara
na djecu i adolescente
(Possible Effects of Playing Computer and Video Games
on Children and Adolescents)
Autori
Bilić, Vesna ; Gjukić, Damjan ; Kirinić, Giovanna
Izvornik
Napredak (Zagreb) (1330-0059) 151
(2010), 2;
195-213
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, ostalo
Ključne riječi
računalne igrice ; videoigre ; djeca ; adolescenti ; socijalna izolacija ; ovisnosti
(computer games ; video games ; children ; adolescents ; social isolation ; addictiony)
Sažetak
Oduševljenje i učestala zaokupljenost djece i mladih računalnim igricama i videoigrama razlog je zabrinutosti njihovih roditelja i učitelja. Cilj je ovoga rada na temelju istraživanja i pregleda literature analizirati pozitivne i negativne učinke igranja računalnih igrica i videoigara na djecu i adolescente, s osobitim osvrtom na mogućnost stvaranja ovisnosti o njima. Iako neke računalne igrice i videoigre mogu služiti korisnom učenju, razvoju brzine i koordinacije, usredotočenosti, kontrole te sposobnosti rješavanja problema, osobito se upozorava na njihove štetne utjecaje: agresivnost, socijalnu izolaciju, problematičnu uporabu sve do stvaranja ovisnosti. Zbog prisutnosti velike količine agresije u nekim računalnim igrama strahuje se od mogućnosti imitiranja radnji i postupaka likova, razvijanja neosjetljivosti za nasilje i opravdavanje realnoga nasilja. Veliki broj istraživača upozorava na moguću povezanost između računalnih igara i agresivnosti djece. Iako nema čvrstih dokaza da igrice utječu na socijalno povlačenje i izolaciju djece, istraživači upozoravaju na posljedice koje one na tom planu mogu izazvati kod neumjerenih igrača. Treći negativni aspekt koji se povezuje uz računalne igre produžavanje je vremena igranja, preokupacija do patološkog igranja. Na kraju se analizira postoji li mogućnost stvaranja ovisnosti o računalnim igricama i videoigrama i navode se mogući upozoravajući znakovi: konstantno produžavanje vremena igranja ; razvoj tolerancije na podražaj ; nemir i razdražljivost kad se igra prekine ; nemoć kontroliranja igranja i prestajanja ; prekid s ranije važnim aktivnostima ; laganje o igranju ; nastavljanje igranja usprkos zabranama ; sukobi s roditeljima, prijateljima i školski problemi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zagrebu