Pregled bibliografske jedinice broj: 1085140
Akademski optimizam u predikciji radne angažiranosti, zadovoljstva studijem i akademskog uspjeha
Akademski optimizam u predikciji radne angažiranosti, zadovoljstva studijem i akademskog uspjeha, 2020., diplomski rad, diplomski, Filozofski fakultet, Rijeka
CROSBI ID: 1085140 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Akademski optimizam u predikciji radne
angažiranosti, zadovoljstva studijem i
akademskog uspjeha
(Academic optimism in prediction of work
engagement, study satisfaction and academic
success)
Autori
Šuran, Morena
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski
Fakultet
Filozofski fakultet
Mjesto
Rijeka
Datum
30.09
Godina
2020
Stranica
41
Mentor
Rončević Zubković, Barbara
Ključne riječi
akademski optimizam, prokrastinacija, radna angažiranost, zadovoljstvo studijem, akademski uspjeh
(academic optimism, procrastination, academic engagement, academic satisfaction, academic success)
Sažetak
U ovom radu ispituje se odnos između dimenzija akademskog optimizma, radne angažiranosti, zadovoljstva studijem, akademskog uspjeha i akademskog odgađanja (prokrastinacije). U ispitivanju je sudjelovalo 157 studenata fakulteta Sveučilišta u Rijeci. Ispitanici su pristupali istraživanju putem online-platforme Google Forms, rješavajući upitnik na skalama Likertovog tipa, procjenjujući u kolikoj se mjeri neka od tvrdnje odnosi na njih, tj. koja je čestina određenog ponašanja kojim se bave. Korelacijska analiza pokazala je značajnu pozitivnu povezanost dimenzija akademskog optimizma (povjerenje studenata u profesore, poistovjećivanje studenata s fakultetom), radne angažiranosti i zadovoljstva studijem. Akademski uspjeh povezan je samo s dimenzijom poistovjećivanja studenata s fakultetom. Nadalje dobivena je negativna povezanost prokrastinacije i radne angažiranosti, kao i prokrastinacije i akademskog uspjeha. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza upućuju na značajnost dimenzija akademskog optimizma u objašnjenju varijance kriterijskih varijabli radne angažiranosti i zadovoljstva studijem, ali ne i akademskog uspjeha. Pri tome, najznačajniji prediktor je poistovjećivanje studenata s fakultetom, dok dimenzija akademskog pritiska nije značajan prediktor ni u jednom slučaju. Analiza medijacijskog efekta prokrastinacije u odnosu između dimenzija akademskog optimizma i radne angažiranosti/akademskog uspjeha, pokazala je samo djelomičan medijacijski efekt u slučaju radne angažiranosti. Ovo istraživanje daje temelj za ispitivanje glavnih potreba i poticaja studenata koji pospješuju njihov radni angažman, uspjeh i cjelokupno zadovoljstvo studijem. Također važno je ukazati na negativan utjecaj prokrastinacije koja unatoč svom funkcionalnom (pozitivnom) djelovanju, može dovesti do ozbiljnijih negativnih posljedica na akademske ishodne varijable.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija