Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1084941

Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola


Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija
Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola // 24. međunarodna znanstvena konferencija Nacionalne manjine, migracije i sigurnost
Brijuni, Hrvatska, 2020. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 1084941 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola
(Challenges in integration of refugee children: experiences of elementary schools in Zagreb)

Autori
Čorkalo Biruški, Dinka ; Jelić, Margareta ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni

Skup
24. međunarodna znanstvena konferencija Nacionalne manjine, migracije i sigurnost

Mjesto i datum
Brijuni, Hrvatska, 07.09.2020. - 09.09.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
školska integracija ; djeca izbjeglice ; kvalitativno istraživanje
(school integration ; refugee children ; qualitative research)

Sažetak
Integracija izbjeglica iz ratovima pogođenih zemalja Bliskog istoka koje od 2015. godine pristižu u različite europske zemlje predstavlja poseban izazov za društva zemalja primateljica. Hrvatska se, kao članica EU, također uključila u zbrinjavanje izbjeglica, pružajući im međunarodnu zaštitu. U integracijskom procesu uključivanja u hrvatsko društvo poseban je izazov osigurati primjerenu zaštitu i skrb ranjivim skupinama, ponajprije djeci. Stoga je za njihov oporavak od teških iskustava kroz koja su često prošla, te za njihovu uspješnu socijalnu integraciju od ključne važnosti što ranije uključivanje u školu nakon dolaska u zemlju primateljicu. Hrvatska se pri tome susreće s brojnim izazovima, premda ima višedesetljetno iskustvo obrazovanja djece, pripadnika manjina. Međutim, izazovi integracije djece izbjeglica, čini se, nadilaze ova iskustva ili izostaje prikladni transfer postojećih obrazovnih iskustava na nove izazove integracije. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati s kakvim se (sve) izazovima susreću akteri obrazovnog procesa (roditelji i djeca izbjeglice, njihovi domicilni vršnjaci, te nastavnici i stručni suradnici u školama). Kako bismo odgovorili na ovaj cilj proveli smo seriju intervjua i fokusnih grupa u osnovnim školama u Zagrebu s učenicima izbjeglicama (N=15), njihovim roditeljima (N=5), domicilnim učenicima (N=50), nastavnicima (N=49) i stručnim suradnicima (N=6). Premda su različite ciljne grupe identificirale ponešto različite izazove uključivanja djece izbjeglica u školski sustav i njihovu integraciju, izdvojile su se i zajedničke teme, koje su u svim grupama prepoznate kao ključni i gotovo univerzalni integracijski izazovi u zagrebačkim osnovnim školama. Neke od tih ključnih prepreka su: zahtjevan i nesustavan normativni okvir uključivanja djece izbjeglica u školu, prevladavanje jezične barijere u svakodnevnoj komunikaciji i posebno pri svladavanju gradiva, izazovi poučavanja i ocjenjivanja učenika izbjeglica, nedostatak prevoditelja koji mogu biti veza između škole i obitelji. U izlaganju će se navesti i komentirati utvrđeni izazovi, te predložiti moguća rješenja i poboljšanja sustava integracije djece izbjeglica u škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Čorkalo Biruški, Dinka; Jelić, Margareta; Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija
Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola // 24. međunarodna znanstvena konferencija Nacionalne manjine, migracije i sigurnost
Brijuni, Hrvatska, 2020. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, znanstveni)
Čorkalo Biruški, D., Jelić, M., Stanković, N. & Vrdoljak, A. (2020) Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagrebačkih osnovnih škola. U: 24. međunarodna znanstvena konferencija Nacionalne manjine, migracije i sigurnost.
@article{article, author = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija}, year = {2020}, keywords = {\v{s}kolska integracija, djeca izbjeglice, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, title = {Izazovi integracije djece izbjeglica: iskustva zagreba\v{c}kih osnovnih \v{s}kola}, keyword = {\v{s}kolska integracija, djeca izbjeglice, kvalitativno istra\v{z}ivanje}, publisherplace = {Brijuni, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Jeli\'{c}, Margareta and Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija}, year = {2020}, keywords = {school integration, refugee children, qualitative research}, title = {Challenges in integration of refugee children: experiences of elementary schools in Zagreb}, keyword = {school integration, refugee children, qualitative research}, publisherplace = {Brijuni, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font