Pregled bibliografske jedinice broj: 1084852
Uspješno rješenje povećanja dosega električnog autobusa s gorivnim člancima
Uspješno rješenje povećanja dosega električnog autobusa s gorivnim člancima // Zbornik radova / Nova era prometa 2020 / Iljaš, Branko (ur.).
Zagreb: Energetika marketing, 2020. str. 27-27 (predavanje, podatak o recenziji nije dostupan, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1084852 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uspješno rješenje povećanja dosega električnog autobusa s gorivnim člancima
(A successful solution to increase the range of an electric bus with fuel cell range extender)
Autori
Barbir, Frano ; Pivac, Ivan
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Zbornik radova / Nova era prometa 2020
/ Iljaš, Branko - Zagreb : Energetika marketing, 2020, 27-27
Skup
Nova era prometa 2020
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 08.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Podatak o recenziji nije dostupan
Ključne riječi
električni autobus ; gorivni članci ; doseg
(electric bus ; fuel cells ; range)
Sažetak
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu je 2016. - 2019. godine sudjelovao u projektu Giantleap u okviru programa 'Obzor 2020'. Koordinator projekta je bio SINTEF iz Norveške, a partneri Bosch Engineering i ElringKlinger (proizvođač gorivnih članaka) iz Njemačke, VDL (proizvođač električnih autobusa) iz Nizozemske i FC Lab sa Sveučilišta Franche Comte iz Francuske. U okviru projekta uspješno je razvijen modul gorivnih članaka sa svrhom povećanja nedovoljnog dosega gradskog električnog autobusa s baterijama. Pri tome je FESB razvio metodu za brzu i jednostavnu dijagnostiku degradacije gorivnih članaka koja je zajedno s još nekoliko naprednih upravljačkih funkcija ugrađena u upravljačku jedinicu sustava kojima se nadgleda stanje zdravlja gorivnih članaka i smanjuje njihova degradacija. Radne značajke gorivnih članaka su bile vrhunske, > 1 W/cm2, s gotovo zanemarivom degradacijom u različitim radnim uvjetima, uključujući i tranzijentne, pa i kvar u rashladnom krugu. Sustav je u obliku prikolice potpuno integriran s upravljačkim sustavima autobusa te je uspješno prošao testove u vožnji. Tvrtke Bosh Engieering i VDL namjeravaju komercijalizirati taj sustav za povećanje dosega u električnim autobusima i kamionima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kemijsko inženjerstvo, Strojarstvo
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje, Split