Pregled bibliografske jedinice broj: 1084834
Smrknuti "gledalac sa zadatkom" na splitskim Talijinim poštama: kazališna didakto - kritika Anatolija Kudrjavceva od 1999. do 2002.
Smrknuti "gledalac sa zadatkom" na splitskim Talijinim poštama: kazališna didakto - kritika Anatolija Kudrjavceva od 1999. do 2002. // Teatar u Splitu i Split u teatru / Nigoević, Magdalena ; Musa Rogić, Tea (ur.).
Split : Zagreb: Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020. str. 51-61 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1084834 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Smrknuti "gledalac sa zadatkom" na splitskim Talijinim poštama: kazališna didakto - kritika Anatolija Kudrjavceva od 1999. do 2002.
(Gloomy "engaged spectator" in Thalia's places in Split: Anatolij Kudrjavcev's didactic theatre criticism from 1999 to 2000.)
Autori
Nižić, Živko ; Paša, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Teatar u Splitu i Split u teatru
/ Nigoević, Magdalena ; Musa Rogić, Tea - Split : Zagreb : Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, 2020, 51-61
ISBN
978-953-352-045-2
Skup
Znanstveno-stručni skup o Anatoliju Kudrjavcevu: Teatar u Splitu i Split u teatru
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 26.10.2018
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
didakto-kritika, izričajni Olimp, kazališna kritika, kveulantnost Slobodna Dalmacija
(didactic criticism, linguistic expression of Olympus, theatre criticism, querulous person, Slobodna Dalmacija)
Sažetak
Anatolij Kudrjavcev antologijski je kreator vrijednosnih dosega hrvatske kazališne kritike. Odmah se predstavio u entelehijskoj dimenziji, što je rijetka osobina i najvećih umjetnika. U ovom će se osvrtu na njegovu kazališnu kritiku, o prvenstveno splitskim nadahnućima Talijom od 1999. do 2002., nastojati ukazati na bitne strukturalne sastavnice njegove nekompromisne vizije kazališta kao pojave velikih pretenzija u interpretaciji ljudske egzistencije. Istaknut će se neke značajne vrijednosti njegovog pristupa, što i danas čini njegove tekstove didaktičko-analitičkim uzorom visokih intelektualno-kreativnih nezasićenih valencija. Gotovo svaku analizu predstave Kudrjavcev započinje svojim interpretativnim spoznajama, sudom o značenju i vrijednosti teksta. Visoko uzdiže svoju interpretativnu svijest o tekstu, želeći stratosferski pozicionirati svoj polemički repetitorij u odnosu na redateljsko dramaturško čitanje, kao prvoj razini sučeljenja, a zatim na izvedbenoj vizuri, kao drugoj razini sučeljenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Filologija, Književnost
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Sveučilište u Zadru