Pregled bibliografske jedinice broj: 1084807
Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma
Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma // Treći simpozij poslijediplomskih doktorskih studija Dijalozi III
Zagreb, Hrvatska, 2020. (predavanje, domaća recenzija, neobjavljeni rad, ostalo)
CROSBI ID: 1084807 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Odnos komunikacijskih i ranih ekspresivnih jezičnih sposobnosti u djece s poremećajem iz spektra autizma
(RELATIONSHIP BETWEEN COMMUNICATION AND LANGUAGE ABILITIES
OF CHILDREN WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER)
Autori
Popčević, Klara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, ostalo
Skup
Treći simpozij poslijediplomskih doktorskih studija Dijalozi III
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 09.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
poremećaj iz spektra autizma, rane jezične sposobnosti, prediktori, jezični uzorci
(autism spectrum disorder, early language abilities, predictors, language samples)
Sažetak
Poremećaj iz spektra autizma (PSA) opisuje se kao komunikacijski poremećaj. Iz funkcionalističke teorijske perspektive, koja ističe važnu ulogu komunikacije u jezičnom razvoju u ranoj dobi, postavlja se pitanje kakva su obilježja jezičnih sposobnosti djece sa PSA-om te mogu li komunikacijska odstupanja objasniti i predvidjeti njihove jezične sposobnosti. Postojeća istraživanja donose neujednačene rezultate o postignućima djece sa PSA-om na različitim strukturalnim jezičnim sastavnicama i povezanosti među njima. Još uvijek je nejasno koji se čimbenici mogu povezati s utvrđenim interindividualno varijabilnim jezičnim ishodima. Ovo će se istraživanje usmjeriti na rane ekspresivne jezične sposobnosti djece sa PSA-om, prvenstveno na odnos leksičke i gramatičke sastavnice, te na doprinos komunikacijskih obilježja varijabilnim jezičnim sposobnostima djece sa PSA-om u ranoj dobi. U istraživanju će sudjelovati 30 djece sa PSA-om izjednačene prema veličini rječnika s 30 hodančadi tipičnog razvoja (TR). Analizom jezičnih uzoraka prikupljenih polustrukturiranim interakcijama djece i roditelja te djece i kliničara, dvije skupine usporedit će se na razini rječničke raznolikosti, rječničkog sastava, sintaktičke složenosti i morfološkog bogatstva u predikativnoj fazi jezičnog razvoja. Pretpostavlja se kako će se skupina djece sa PSA-om razlikovati od skupine djece TR-a u navedenim jezičnim sposobnostima. Provjerit će se pretpostavka kako komunikacijska obilježja djece sa PSA-om (vrste komunikacijskih funkcija, raznolikost komunikacijskih funkcija, učestalost komunikacije i udio iniciranja komunikacije) doprinose varijanci njihovih jezičnih sposobnosti. Istraživanje će dati svoj doprinos razumijevanju čimbenika važnih za usvajanje jezika, razumijevanju prirode jezičnih teškoća kod PSA-a te njihove fenotipske razvojne heterogenosti.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Logopedija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Klara Popčević
(autor)