Pregled bibliografske jedinice broj: 1084658
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 3.; 347-377 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1084658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja
(Parental Involvement in Child Education: Teacher Attitudes and Practices)
Autori
Sušanj Gregorović, Katarina
Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 66
(2017), 3.;
347-377
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
komunikacija roditelja i učitelja ; partnerstvo roditelja i učitelja ; suradnja roditelja i učitelja ; volontiranje roditelja u učionici...
(parental and teacher communication ; parental and teacher partnership ; parental and teacher cooperation ; parental volunteering in classrooms and school)
Sažetak
Kako bi se uspostavila učinkovita praksa roditeljske uključenosti u obrazovanje djeteta, potrebno je razvijati suradnju obitelji i škole temeljenu na partnerskim odnosima. O roditeljima i učiteljima, kao glavnim „predstavnicima“ tih dvaju primarnih okruženja djeteta, ponajviše ovisi u kojoj će se mjeri partnerski odnosi realizirati. Učitelji odnosno njihovi stavovi prema roditeljima i roditeljskoj uključenosti, pritom, igraju ključnu ulogu u uspostavi i održavanju komunikacije s roditeljima, kao i odabiru načina na koje mogu roditelje, kao aktivne partnere, pozivati na uključenost u školi. Cilj je istraživanja, stoga, ispitati stavove učitelja o roditeljskoj uključenosti u obrazovanje djeteta općenito te praksu koju primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi. Upitnikom je ispitano 200 učitelja osnovnih škola Primorsko-goranske županije. Rezultati otkrivaju da učitelji imaju pozitivne stavove o roditeljskoj uključenosti i njezinoj važnosti, da primjenjuju različite prakse i načine komunikacije s roditeljima, međutim da nikada ili ponekad pribjegavaju primjeni praksi uključivanja roditelja kao volontera u razredne i školske aktivnosti. Također, otkrivena je statistički značajna povezanost određenih socio -demografskih karakteristika učitelja (spol, radno mjesto - razredna nastava/predmetna nastava, dob, radni staž) i njihovih stavova te prakse koje primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)