Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1084658

Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja


Sušanj Gregorović, Katarina
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 3.; 347-377 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 1084658 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja
(Parental Involvement in Child Education: Teacher Attitudes and Practices)

Autori
Sušanj Gregorović, Katarina

Izvornik
Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (0037-654X) 66 (2017), 3.; 347-377

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
komunikacija roditelja i učitelja ; partnerstvo roditelja i učitelja ; suradnja roditelja i učitelja ; volontiranje roditelja u učionici...
(parental and teacher communication ; parental and teacher partnership ; parental and teacher cooperation ; parental volunteering in classrooms and school)

Sažetak
Kako bi se uspostavila učinkovita praksa roditeljske uključenosti u obrazovanje djeteta, potrebno je razvijati suradnju obitelji i škole temeljenu na partnerskim odnosima. O roditeljima i učiteljima, kao glavnim „predstavnicima“ tih dvaju primarnih okruženja djeteta, ponajviše ovisi u kojoj će se mjeri partnerski odnosi realizirati. Učitelji odnosno njihovi stavovi prema roditeljima i roditeljskoj uključenosti, pritom, igraju ključnu ulogu u uspostavi i održavanju komunikacije s roditeljima, kao i odabiru načina na koje mogu roditelje, kao aktivne partnere, pozivati na uključenost u školi. Cilj je istraživanja, stoga, ispitati stavove učitelja o roditeljskoj uključenosti u obrazovanje djeteta općenito te praksu koju primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi. Upitnikom je ispitano 200 učitelja osnovnih škola Primorsko-goranske županije. Rezultati otkrivaju da učitelji imaju pozitivne stavove o roditeljskoj uključenosti i njezinoj važnosti, da primjenjuju različite prakse i načine komunikacije s roditeljima, međutim da nikada ili ponekad pribjegavaju primjeni praksi uključivanja roditelja kao volontera u razredne i školske aktivnosti. Također, otkrivena je statistički značajna povezanost određenih socio -demografskih karakteristika učitelja (spol, radno mjesto - razredna nastava/predmetna nastava, dob, radni staž) i njihovih stavova te prakse koje primjenjuju prilikom komunikacije i uključivanja roditelja kao volontera u školi.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Sušanj Gregorović, Katarina
Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja // Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (2017), 3.; 347-377 (domaća recenzija, članak, znanstveni)
Sušanj Gregorović, K. (2017) Roditeljska uključenost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa učitelja. Školski vjesnik : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 66 (3.), 347-377.
@article{article, author = {Su\v{s}anj Gregorovi\'{c}, Katarina}, year = {2017}, pages = {347-377}, keywords = {komunikacija roditelja i u\v{c}itelja, partnerstvo roditelja i u\v{c}itelja, suradnja roditelja i u\v{c}itelja, volontiranje roditelja u u\v{c}ionici...}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {66}, number = {3.}, issn = {0037-654X}, title = {Roditeljska uklju\v{c}enost u obrazovanje djeteta: stavovi i praksa u\v{c}itelja}, keyword = {komunikacija roditelja i u\v{c}itelja, partnerstvo roditelja i u\v{c}itelja, suradnja roditelja i u\v{c}itelja, volontiranje roditelja u u\v{c}ionici...} }
@article{article, author = {Su\v{s}anj Gregorovi\'{c}, Katarina}, year = {2017}, pages = {347-377}, keywords = {parental and teacher communication, parental and teacher partnership, parental and teacher cooperation, parental volunteering in classrooms and school}, journal = {\v{S}kolski vjesnik : \v{c}asopis za pedagogijsku teoriju i praksu}, volume = {66}, number = {3.}, issn = {0037-654X}, title = {Parental Involvement in Child Education: Teacher Attitudes and Practices}, keyword = {parental and teacher communication, parental and teacher partnership, parental and teacher cooperation, parental volunteering in classrooms and school} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font