Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1084510

Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u


Smojver-Ažić, Sanja; Kalebić Maglica, Barbara; Martinac Dorčić, Tamara
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 93-117


CROSBI ID: 1084510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u
(Attitudes of teachers and students towards ICT)

Autori
Smojver-Ažić, Sanja ; Kalebić Maglica, Barbara ; Martinac Dorčić, Tamara

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole

Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana

Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci

Grad
Rijeka

Godina
2020

Raspon stranica
93-117

ISBN
978-953-361-005-4

Ključne riječi
stavovi ; IKT ; škola
(attitudes ; ICT ; school)

Sažetak
U okviru pilot-projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola ispitani su stavovi nastavnika i učenika prema upotrebi IKT-a kao percepcije prednosti i rizika upotrebe IKT-a. Rezultati pilot istraživanja u skladu su s podacima koje navode i drugi autori o efektima uvođenja IKT-a u škole na prepoznavanje prednosti korištenja IKT-a u nastavi kod nastavnika. Premda su dobiveni efekti između dva mjerenja mali, idu u prilog pretpostavci kako je dostupnost opreme u školama i korištenja IKT-a povezana s opadanjem percepcije nedostataka, odnosno prepoznavanjem više prednosti. Slično kao što nalaze i druga istraživanja, efekti su različiti ovisno o nekim obilježjima nastavnika (spol, iskustvo) i vrsti škole. Potvrđeno je postojanje razlika u stavovima nastavnika i nastavnica koji rade u osnovnoj ili srednjoj školi. Kod učenika su efekti uvođenja IKT-a u škole bili različiti s obzirom na spol i dob učenika te njihova početna očekivanja, što potvrđuje važnost analize i ovih čimbenika. Zanimljiv efekt smanjenja percipiranih prednosti kod onih učenika koji su početno imali pozitivniji stav moguće ovisi o iskustvu primjene tehnologije. Zadržavanje uobičajene prakse poučavanja i primjena IKT-a samo u svrhu prezentacije obrazovnih sadržaja moguće nisu dovoljni za održavanje početno pozitivnih stavova srednjoškolaca.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka


Citiraj ovu publikaciju:

Smojver-Ažić, Sanja; Kalebić Maglica, Barbara; Martinac Dorčić, Tamara
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 93-117
Smojver-Ažić, S., Kalebić Maglica, B. & Martinac Dorčić, T. (2020) Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u. U: Kolić-Vehovec, S. (ur.) Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole. Rijeka, Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, str. 93-117.
@inbook{inbook, author = {Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja and Kalebi\'{c} Maglica, Barbara and Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {93-117}, keywords = {stavovi, IKT, \v{s}kola}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {Stavovi nastavnika i u\v{c}enika prema IKT-u}, keyword = {stavovi, IKT, \v{s}kola}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }
@inbook{inbook, author = {Smojver-A\v{z}i\'{c}, Sanja and Kalebi\'{c} Maglica, Barbara and Martinac Dor\v{c}i\'{c}, Tamara}, editor = {Koli\'{c}-Vehovec, S.}, year = {2020}, pages = {93-117}, keywords = {attitudes, ICT, school}, isbn = {978-953-361-005-4}, title = {Attitudes of teachers and students towards ICT}, keyword = {attitudes, ICT, school}, publisher = {Filozofski fakultet Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Rijeci}, publisherplace = {Rijeka} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font