Pregled bibliografske jedinice broj: 1084510
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 93-117
CROSBI ID: 1084510 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Stavovi nastavnika i učenika prema IKT-u
(Attitudes of teachers and students towards ICT)
Autori
Smojver-Ažić, Sanja ; Kalebić Maglica, Barbara ; Martinac Dorčić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole
Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2020
Raspon stranica
93-117
ISBN
978-953-361-005-4
Ključne riječi
stavovi ; IKT ; škola
(attitudes ; ICT ; school)
Sažetak
U okviru pilot-projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola ispitani su stavovi nastavnika i učenika prema upotrebi IKT-a kao percepcije prednosti i rizika upotrebe IKT-a. Rezultati pilot istraživanja u skladu su s podacima koje navode i drugi autori o efektima uvođenja IKT-a u škole na prepoznavanje prednosti korištenja IKT-a u nastavi kod nastavnika. Premda su dobiveni efekti između dva mjerenja mali, idu u prilog pretpostavci kako je dostupnost opreme u školama i korištenja IKT-a povezana s opadanjem percepcije nedostataka, odnosno prepoznavanjem više prednosti. Slično kao što nalaze i druga istraživanja, efekti su različiti ovisno o nekim obilježjima nastavnika (spol, iskustvo) i vrsti škole. Potvrđeno je postojanje razlika u stavovima nastavnika i nastavnica koji rade u osnovnoj ili srednjoj školi. Kod učenika su efekti uvođenja IKT-a u škole bili različiti s obzirom na spol i dob učenika te njihova početna očekivanja, što potvrđuje važnost analize i ovih čimbenika. Zanimljiv efekt smanjenja percipiranih prednosti kod onih učenika koji su početno imali pozitivniji stav moguće ovisi o iskustvu primjene tehnologije. Zadržavanje uobičajene prakse poučavanja i primjena IKT-a samo u svrhu prezentacije obrazovnih sadržaja moguće nisu dovoljni za održavanje početno pozitivnih stavova srednjoškolaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka