Pregled bibliografske jedinice broj: 1084506
Učestalost korištenja IKT-a kod nastavnika i učenika
Učestalost korištenja IKT-a kod nastavnika i učenika // Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole / Kolić-Vehovec, Svjetlana (ur.).
Rijeka: Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, 2020. str. 63-91
CROSBI ID: 1084506 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učestalost korištenja IKT-a kod nastavnika i
učenika
(Frequency of ICT use by teachers and students)
Autori
Mohorić, Tamara ; Smojver-Ažić, Sanja ; Močibob, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Uvođenje suvremenih tehnologija u učenje i poučavanje: Istraživanje učinaka pilot-projekta e-Škole
Urednik/ci
Kolić-Vehovec, Svjetlana
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Grad
Rijeka
Godina
2020
Raspon stranica
63-91
ISBN
978-953-361-005-4
Ključne riječi
IKT aktivnosti, primjena IKT
(ICT activities ; ICT use)
Sažetak
Učinkovitost integracije IKT-a u škole ne podrazumijeva samo opremanje škola prikladnom opremom već i njezino svrhovito korištenje. Imajući u vidu važnosti IKT-a u učenju i poučavanju, u okviru pilot-projekta e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola provjereno je koliko se često IKT koristi u osnovnim i srednjim školama te u koju svrhu. Ispitana je učestalost korištenja IKT-a kod nastavnika i učenika te su analizirani podaci o učestalosti korištenja IKT-a kod kuće i u školi prije uključivanja škole u projekt te na kraju projekta. Analiza učestalosti korištenja IKT uređaja i aktivnosti pokazuje slične trendove dobivene i u drugim istraživanjima u EU. Između dva mjerenja došlo je do određenih pozitivnih pomaka u korištenju IKT aktivnosti u nastavi, više u smjeru bolje informiranosti nastavnika o digitalnim obrazovnim sadržajima ili scenarijima poučavanja, a ne nužno i njihovom korištenju u nastavi. Nastavnici prepoznaju moguću korist scenarija poučavanja, ali samo trećina koristi. Kao što je istaknuto u većini istraživanja, opremanje škola informacijsko-komunikacijskom tehnologijom ne dovodi samo po sebi do njezine odgovarajuće primjene u poučavanju niti načinu njezina korištenja kod učenika. Male promjene uočene između dva mjerenja, prije opremanja škola opremom i nakon toga, potvrda su ranijih zaključaka da je integracija IKT-a u škole postupan proces.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka