Pregled bibliografske jedinice broj: 1084336
Što možemo, a što ne možemo jednako? Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole
Što možemo, a što ne možemo jednako? Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole // 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Knjiga Sažetaka
Zadar, 2020. str. 94-94 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1084336 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Što možemo, a što ne možemo jednako?
Kvalitativno istraživanje rodnih stereotipa među učenicima osnovne i srednje škole
(What can we, and what can't we do equally well?
A qualitative study of gender stereotypes among primary and secondary school students)
Autori
Kamenov, Željka ; Huić, Aleksandra ; Mehulić, Jasmina ; Kobas Dešković, Dijana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Knjiga Sažetaka
/ - Zadar, 2020, 94-94
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Online, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
rodni stereotipi, rodne uloge, kvalitativno istraživanje, učenici osnovnih i srednjih škola
(gender stereotypes, gender roles, qualitative study, primary and secondary school students)
Sažetak
Jednako postupanje i jednake mogućnosti za muškarce i žene temeljna su načela Republike Hrvatske i Europskog stupa socijalnih prava, a suzbijanje stereotipa o muškarcima i ženama jedan je od fokusa Strategije za ravnopravnost spolova Vijeća Europe od 2018. do 2023. Stoga se u sklopu programa švicarsko-hrvatske suradnje provodi projekt #Mi možemo jednako – djeca i mladi za otklanjanje stereotipa o muškarcima i ženama, sufinanciran od Vlade Republike Hrvatske. U početnoj fazi projekta proveli smo kvalitativno istraživanje među učenicima osnovnih i srednjih škola o doživljaju jednakosti i razlika između djevojčica i dječaka, odnosno muškaraca i žena. S obzirom da prijašnja istraživanja pokazuju kako se sadržaj stereotipa mijenja kroz vrijeme i ovisi o kulturi, cilj istraživanja bio je dobiti uvid u način razmišljanja djece i mladih u dobi od 8 do 18 godina. Tijekom lipnja i rujna 2019. održano je sedam fokusnih grupa u kojima je ukupno sudjelovalo 45 dječaka/mladića i 43 djevojčice/djevojke. Način vođenja fokusne grupe djelomično se razlikovao s obzirom na dob učenika/ca, no u svim su grupama zahvaćene sljedeće teme: sadržaj rodnih stereotipa, muškarci i žene u različitim područjima života (prijateljski odnosi, slobodno vrijeme, škola, profesionalno usmjerenje, obitelj), rodne uloge i reakcije okoline na njih, reakcije na ponašanja nesukladna rodnoj ulozi, porijeklo različitih očekivanja o mladićima i djevojkama te prijedlozi samih učenika/ca što bi sve moglo pomoći smanjivanju rodnih stereotipa. Glavni nalazi upućuju da djeca i mladi nemaju razvijene stereotipe o različitim sposobnostima ili mogućnostima muškaraca i žena, no stereotipi o rodnim ulogama i prikladnim različitim životnim putevima djevojaka i mladića još su uvijek izraženi. Temeljem ovih nalaza provest će se kvantitativno istraživanje i osmisliti edukacija koja će dobro reprezentirati teme iz područja jednakosti muškaraca i žena s kojima se susreću učenici osnovnih i srednjih škola u hrvatskom društvu danas.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Jasmina Mehulić
(autor)
Željka Kamenov
(autor)
Dijana Kobas Dešković
(autor)
Aleksandra Huić
(autor)