Pregled bibliografske jedinice broj: 1084187
Ciljani pristup u policijskom obrazovanju o rodnim i manjinskim pitanjima
Ciljani pristup u policijskom obrazovanju o rodnim i manjinskim pitanjima // Zbornik radova VII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Istraživački dani Visoke policijske škole u Zagrebu“ / Cajner Mraović, I. ; Kondor-Langer, M. (ur.).
Zagreb: Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, 2020. str. 11-35 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1084187 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Ciljani pristup u policijskom obrazovanju o
rodnim
i manjinskim pitanjima
(Targeted approach in police education on gender
and
minority issues)
Autori
Balgač, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova VII. međunarodne znanstveno- stručne konferencije „Istraživački dani Visoke policijske škole u Zagrebu“
/ Cajner Mraović, I. ; Kondor-Langer, M. - Zagreb : Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske, 2020, 11-35
Skup
7. međunarodna znanstveno-stručna konferencija "Istraživački dani Visoke policijske škole - Razumijevanje novih sigurnosnih izazova"
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 04.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
policijsko obrazovanje ; rodna ravnopravnost ; manjinska prava ; prava LGBT populacije ; stavovi policijskih službenika
(police education ; gender equality ; minority rights ; LGBT rights ; attitudes of police officers)
Sažetak
Policijsko obrazovanje u Republici Hrvatskoj ima dugogodišnju tradiciju koja seže u 60-e i 70-e godine prošlog stoljeća. Sve policijsko obrazovanje, od temeljnog i visokoškolskog do cjeloživotnog obrazovanja, provodi se na Policijskoj akademiji koja je jedina i jedinstvena institucija nadležna za ovu vrstu obrazovanja. Od svojeg osnutka do danas Policijska akademija prošla je niz reformskih i reorganizacijskih promjena s ciljem postizanja najviših obrazovnih standarda i zadovoljavanja potreba policijskog sustava, ali i praćenja društvenih promjena. U policijskom obrazovanju posebna pozornost posvećuje se prepoznavanju važnosti primjerenog i zakonitog postupanja prema najosjetljivijim skupinama društva i poštovanju ljudskih prava od strane policijskih službenika. Kako bi se obrazovanje budućih policijskih službenika provelo što preciznije, odnosno usmjerilo na područja koja se procjenjuju kritičnima, provedeno je istraživanje o stavovima polaznika Programa obrazovanja odraslih za zanimanje policajac/policajka o rodnim i manjinskim pitanjima. Cilj je istraživanja ispitati stavove polaznika programa obrazovanja, budućih policajaca, o rodnoj ravnopravnosti, posebice pravima žena i LGBT populacije, te pravima nacionalnih manjina, tražitelja azila i migranata. Rezultati istraživanja o ovim važnim i gorućim društvenim pitanjima iskoristit će se za prilagodbu edukacije u području rodne ravnopravnosti te ravnopravnosti nacionalnih manjina, migranata, tražitelja azila i LGBT osoba. Istraživanje je provedeno na uzorku (N=524) polaznika Programa obrazovanja odraslih za zanimanje policajac/policajka u školskoj godini 2019./2020. te je korišten anketni upitnik koji obuhvaća sljedeća područja: rodna ravnopravnost ; nasilje nad ženama ; homoseksualnost i LGBT populacija ; nacionalne manjine ; migranti i tražitelji azila ; djetinjstvo i odrastanje. Istraživanjem su utvrđeni stavovi polaznika o spomenutim pitanjima te ukupne razlike među ispitanicima po pojedinim područjima. Rezultati su pokazali kako postoje razlike u stavovima ispitanika u odnosu na pet istraživanih područja te da su ispitanici pokazali najveću osjetljivost spram nasilja nad ženama, a najmanju osjetljivost spram migranata i tražitelja azila, kao i LGBT populacije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Sigurnosne i obrambene znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
MUP, Policijska akademija "Prvi hrvatski redarstvenik", Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti
Profili:
Iva Balgač
(autor)