Pregled bibliografske jedinice broj: 1084160
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskog studija kao pretpostavka učenje glazbe na studiju
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskog studija kao pretpostavka učenje glazbe na studiju // Zbornik radova 22. Pedagoškog foruma scenskih umetnosti - Zajedničko muziciranje u obrazovanju / Petrović, Milena (ur.).
Beograd: Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2020. str. 65-85 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1084160 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Glazbeno iskustvo studenata učiteljskog studija
kao pretpostavka učenje glazbe na studiju
(Music experience of students as a prerequisite for
music educationa at teacher studies)
Autori
Nikolić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova 22. Pedagoškog foruma scenskih umetnosti - Zajedničko muziciranje u obrazovanju
/ Petrović, Milena - Beograd : Fakultet muzičke umetnosti Beograd, 2020, 65-85
ISBN
978-86-81340-26-4
Skup
22. pedagoški forum scenskih umetnosti
Mjesto i datum
Beograd, Srbija, 26.09.2019. - 29.09.2019
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
glazbeno obrazovanje, učitelji primarnog obrazovanja, ishodi učenja glazbe, izvannastavne glazbene aktivnosti
(music education, primary education teachers, music learning outcomes, extracurricular musical activities)
Sažetak
Glazbeno obrazovanje na učiteljskim studijima obvezno je za sve studente bez obzira na njihove glazbene sposobnosti, vještine i znanja s kojim dolaze na fakultet. Obiteljska sredina, društvena zajednica i mediji stvaraju okolinu u kojoj se stječu glazbena iskustva koja se među pojedincima značajno razlikuju. Općeobrazovni sustav kroz glazbeno bi obrazovanje, nastavne i izvannastavne glazbene aktivnosti trebao stvoriti pretpostavke za dalje obrazovanje učenika koji će trebati razvijati glazbene kompetencije u sklopu profesionalnih kompetencija iako neće biti profesionalni glazbenici. Cilj je istraživanja utvrditi kakva su glazbena iskustva i navike studenata učiteljskog studija u razdoblju prije studija. Provedeno je deskriptivno istraživanje među studentima druge godine učiteljskog studija (N=119) na Fakultetu za odgojne i obrazovne znanosti u Osijeku, Hrvatska uporabom anketnog upitnika. Rezultati su pokazali kako studenti nisu imali povoljne socioekonomske uvjete za razvoj glazbenih kompetencija prije studija. Studenti nemaju iskustva muziciranja koja bi im omogućila nadgradnju u glazbenom obrazovanju na studiju te nemaju navike posjećivanja koncerata i slušanja klasične glazbe. Glazbeno obrazovanje na učiteljskom studiju mora se odvijati na početnoj razini učenja glazbe kako bi svi studenti mogli steći kompetencije potrebne za izvođenje nastave glazbe u mlađim razredima osnovne škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek
Profili:
Lidija Nikolić
(autor)