Pregled bibliografske jedinice broj: 1084157
Značaj slušanja u preverbalnoj fazi djece s umjetnom pužnicom operirane do druge godine života
Značaj slušanja u preverbalnoj fazi djece s umjetnom pužnicom operirane do druge godine života // Istraživanja govora: knjiga sažetaka / Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir (ur.).
Zagreb: Hrvatsko filološko društvo, 2007. str. 87-88 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1084157 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Značaj slušanja u preverbalnoj fazi djece s umjetnom pužnicom operirane do druge godine života
(Importance of auditory development in preverbal cochlear implant chidren implanted under the age of two)
Autori
Mihaljević, Sara Petra ; Šindija, Branka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Istraživanja govora: knjiga sažetaka
/ Varošanec-Škarić, Gordana ; Horga, Damir - Zagreb : Hrvatsko filološko društvo, 2007, 87-88
ISBN
9789531753036
Skup
Istraživanja govora: Šesti znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 06.12.2007. - 08.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
slušanje ; preverbalna faza ; djeca ; umjetna pužnica
(hearing ; preverbal phase ; children ; cochlear implant)
Sažetak
IOpće je popznato da je osnovni cilj rehabilitacije djece s oštećenjem sluha razvoj slušanja u onoj mjeri koja omogućuje razvoj govora. Značaj slušanja za govor je, dakle, neupitan.Ipak, u praksi se vrlo često ta, iako temeljna, vještina stavlja tek u funkciju govora. Pri tome se popušta prepoznati stupnjeve usvojenosti pojedinih cještina. Što je oštećenje sluha jače, to će značaj rehabilitacijskih postupaka u razvoju pojedinih vještina biti veći, a njihov tijek duži. Kod djece s umjetbom pužnicom ponekad se na osnovi dobre čujnosti prerano pretpostavlja i dobro slušanje, a u iščekivanju prve riječi faze razvoja slušanja ne prepoznaju se kao djetetov napredak. Kako preverbalna faza ne bi bila izvor frustracija roditeljima, te kako bi ih se dodatno motiviralo na rad s djetetom, nužno je koristiti mehanizme praćenja. Snižavanjem dobi pri operaciji mnogi postojeći mehanizmi praćenja nisu bili primjenjivi, te je bilo nužno razvijati nove. jedan od novijih instrumenata je i Little Ears skala namijenjena praćenju slušnog razvoja djece s urednim sluhom i slušno oštećene djece nakon prilagodbe slušnog pomagala ili umjetne pužnice do slušne dobi od dvije godine. Little Ears sastoji se od upitnika za roditelje koji prati razvoj slušanja od prvih reakcija na zvukove do korištenja telefona i dnevnika sa zapažanjima roditelja i terapeuta. U radu su prikazani rezultati upitnika za roditelje 15 djece operirane u dobi do druge godine (između 14-tog i 24 mjeseca) života do dvije godine rehabilitacije (trajanje rehabilitacije od 0 do 24 mjeseca). Njihova slušna dob uspoređuje se s kronološkom dobi, vremenom proteklom od operacije i razinom čujnosti dobivenom ispitivanjem tonskom audiometrijom.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Kliničke medicinske znanosti