Pregled bibliografske jedinice broj: 1083832
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole // Revija za sociologiju, 50 (2020), 2; 189-221 doi:10.5613/rzs.50.2.3 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 1083832 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Doprinosi li dnevno vrijeme korištenja medija
predviđanju obrazovnih aspiracija učenika na
završetku osnovne škole
(Does Daily Media Screen Time Add to the
Prediction of
Educational Aspirations of Pupils Finishing
Elementary School?)
Autori
Kuterovac Jagodić, Gordana
Izvornik
Revija za sociologiju (0350-154X) 50
(2020), 2;
189-221
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suvremeni i tradicionalni mediji, obrazovne aspiracije, roditeljska očekivanja, roditeljska podrška, obrazovni resursi
(traditional and new media, educational aspirations, parental expectations, parental support, educational resources)
Sažetak
Znatan dio dana adolescenti provode koristeći se suvremenim i tradicionalnim medijima i time su izloženi djelovanju tehnološkoga ekološkog podsustava koji prema razvojnoj teoriji ekoloških sustava može utjecati na različite aspekte njihova razvoja, uključujući i razvoj obrazovnih aspiracija. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko vremena dnevno učenici osmog razreda osnovne škole provode na društvenim mrežama, videoigrama i u gledanju filmova, serija i videouradaka te utvrditi pridonose li te varijable, zajedno s individualnim varijablama roda i školskog uspjeha, obiteljskim varijablama roditeljskog obrazovanja, podrške i očekivanja te obrazovnim i medijskim resursima u kućanstvu, predviđanju učeničkih aspiracija prema gimnazijama ili strukovnim školama. Provjereno je i postoje li razlike u vremenu korištenja medija s obzirom na radni dan ili vikend, rod i obrazovne aspiracije. U istraživanju je sudjelovao 828 učenika osmog razreda zagrebačkih osnovnih škola. Sudionici su imali između 14 i 15 godina, a među njima je bilo 46.4% djevojčica. Podatci su prikupljeni od učenika upitnicima primijenjenima u školskom okružju. Uz različite medije adolescenti sa strukovnim aspiracijama provode u prosjeku 3 do 6 sati dnevno, a adolescenti s gimnazijskim aspiracijama otprilike 1.5 do 3 sata dnevno. Uz školski uspjeh, spol, socioekonomske i varijable percipirane roditeljske podrške i očekivanja, dnevno vrijeme korištenja medija pokazalo se značajnim ali slabim prediktorom obrazovnih aspiracija učenika na završetku osnovne škole. Više vremena dnevno provedeno u igranju videoigara i gledanju filmova, serija i videa predviđa aspiraciju prema strukovnom obrazovanju učenica i učenika, dok više vremena provedeno na društvenim mrežama predviđa aspiraciju prema strukovnim školama samo kod učenica.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti
Napomena
“Obrazovne aspiracije učenika u prijelaznim
134
Revija za sociologiju | Croatian Sociological
Review 50 (2020), 2: 133–137
razdobljima hrvatskog osnovnoškolskog
obrazovanja: priroda, odrednice i promjene”
(COBRAS).
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Scopus