Pregled bibliografske jedinice broj: 1083304
Betlehem i Rahelin plač za nevinom djecom
Betlehem i Rahelin plač za nevinom djecom // Svjetlo riječi, 11 (1993), 129; 13-15 (nije recenziran, članak, stručni)
CROSBI ID: 1083304 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Betlehem i Rahelin plač za nevinom djecom
(Bethlehem and Rachel weeping for innocent children)
Autori
Lujić, Božo
Izvornik
Svjetlo riječi (1512-6986) 11
(1993), 129;
13-15
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
Betlehem ; radost ; dijete ; rođenje ; poniznost ; tuga ; plač ; Rahela ; Rama ; Jeremija ; prognanici ; život
(Bethlehem ; joy ; child ; birth ; humility ; sadness ; cry ; Rachel ; Rama ; Jeremiah ; exiles ; life)
Sažetak
Betlehem je postao simbolom kršćanske radosti, koja počinje s malenim djetetom Isusom i njegovim rođenjem u jednostavnosti i siromaštvu. Međutim, Betlehem je također povezan i uz plač nevino ubijenih: u doba Jeremijino to je Rahelin plač nad prognanicima, a u doba Isusova rođenja to je plač majki čiju je djecu dao poubijati kralj Herod. Rahela je bila mlađa kći Labanova, koji je živio u Haranu (Sjeverna Srijia). Za nju je patrijarh Jakov radio kod Labana punih 14 godina da bi je dobio za svoju drugu ženu. Knjiga Postanka 25, 16- 20 opisuje Benjaminovo rođenje i smrt njegove majke, Jakovljeve žene, Rahele. Rahela je bila pokopana uz put, blizu Betlehema, što je kasnije identificirano s mjestom koje se zove Rama. U kršćanskom vremenu mnogu hodočasnici, idući u Betlehem, nisu mogli zaobići ni Rahelin grob ne samo zbog prostorne blizine nego i zbog simboličnog značenja Rame u svezi s Herodovim pokoljem djece u Betlehemu (Mt 2, 17-18). Opisujući stradanje Židova, nakon propasti države i Jeruzalema, Jeremija (31, 15) govori o prognanicima, koje je Nabukodnezar skupio u Rami, prije nego što ih je deportirao u Babilon. Tom prilikom Jeremija u svom velikom bolu, vidi majku Rahelu što izlazi iz groba plačući nad sudbinom sinova što su odvedeni u izgnanstvo. Imajući očito pred očima taj Jeremijin potresni tekst, Matej (2, 17-18) opisuje Herodov pokolj nevine djece u Betlehemu parafrazirajući riječi proroka Jeremije i na taj način povezuje Betlehem i Rahelu. Nestalo je Nabukodnezara i Heroda, ali Krist i dalje živi i pokreće tolike ljude da se bore protiv zla a za dobro.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Teologija, Arheologija