Pregled bibliografske jedinice broj: 1083223
Povezanost upotrebe digitlanih medija u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika na kraju prvog razreda osnovne škole
Povezanost upotrebe digitlanih medija u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika na kraju prvog razreda osnovne škole // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 98-98 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1083223 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Povezanost upotrebe digitlanih medija u predškolskoj dobi sa školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika na kraju prvog razreda osnovne škole
(The relationship between digital media use in preschool age and final grade in Croatian language after first grade of elementary school)
Autori
Kotrla Topić, Marina ; Mihaljević, Silvija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
/ Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 98-98
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
digitalni mediji, predškolska dob, školski uspjeh
(digital media, preschool age, academic achievement)
Sažetak
Upotreba digitalnih medija u suvremenom svijetu neizostavni je dio života gotovo svakog djeteta predškolske dobi. Istraživanja pokazuju kako roditelji često izražavaju zabrinutost zbog dječje upotrebe digitalnih medija, ali ih istovremeno smatraju važnim za daljnje obrazovanje i uspjeh djece na tržištu rada. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost upotrebe digitalnih medija (pametnih mobitela, tableta i računala) tijekom radnog tjedna ili vikenda u predškolskoj dobi s kasnijim školskim uspjehom iz Hrvatskog jezika nakon završenog prvog razreda osnovne škole. U istraživanju je sudjelovalo 92 djece te jedan od njihovih roditelja. Istraživanje je provedeno u dvije točke mjerenja. U prvoj točki, roditelji djece koja su školski obveznici te koji su u osnovnoj školi pristupili testiranju spremnosti za školu, ispunili su upitnik o dječjoj upotrebi digitalnih medija. Pomoću upitnika procjenjivali su raspon vremena kojeg dijete provede koristeći pametni telefon, računalo ili tablet, zasebno tijekom prosječnog radnog dana ili tijekom dana vikenda. Nakon završenog prvog razreda, uz dopuštenje roditelja, iz e-matice prikupljeni su podatci o dječjim prosječnim ocjenama iz Hrvatskog jezika. Rezultati pokazuju kako postoji značajna negativna povezanost između dječje upotrebe mobitela tijekom vikenda u predškolskoj dobi sa završnom ocjenom iz Hrvatskog jezika nakon prvog razreda. Rezultati se raspravljaju u kontekstu važnosti istraživanja vremena, ali i svrhe upotrebe digitalnih medija u predškolskoj dobi za razvoj digitalne pismenosti, kao i akademski uspjeh.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Marina Kotrla Topić
(autor)