Pregled bibliografske jedinice broj: 1083220
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi // 22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka / Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020. str. 74-74 (predavanje, recenziran, sažetak, ostalo)
CROSBI ID: 1083220 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Upotreba digitalnih medija i dobrobit djece u školskoj dobi
(Digital media use and well-being of school aged children)
Autori
Brajša-Žganec, Andreja ; Kotrla Topić, Marina ; Džida, Marija ; Brkljačić, Tihana ; Babarović, Toni
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
22. Dani psihologije u Zadru, Knjiga sažetaka
/ Burić, I. ; Banai, B. ; Macuka, I. ; Šimić, N. ; Tokić, A. ; Vidaković, M. - Zadar : Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2020, 74-74
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Recenziran
Ključne riječi
dobrobit djeteta, zadovoljstvo životom, digitalni mediji, školska do
(child well-being, life satisfaction, digital media, school children)
Sažetak
Dobrobit djece je multidimenzionalan konstrukt koji se definira u obliku optimalnih razvojnih ishoda djeteta s obzirom na njegovu dob i to na temelju niza objektivnih i subjektivnih indikatora. U novije vrijeme istraživanja dobrobiti djeteta usmjeravaju se na dodatni aspekt u kontekstu aktivnosti koje djeca obavljaju u slobodno vrijeme, a to je upotreba digitalnih medija. Upotreba digitalnih medija kod djece može imati brojne pozitivne, ali i negativne posljedice kada su u pitanju socio-emocionalni razvoj i kognitivni razvoj, kao i zdravlje djeteta. Međutim, dosadašnja istraživanja ne daju jednoznačne odgovore o odnosu dječje dobrobiti i korištenja digitalnih medija. Cilj provedenog istraživanja je ispitati povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s upotrebom digitalnih medija kod djece u dobi od 9 do 12 godina. Pri tome se posebno usmjeravamo na različitu svrhu upotrebe digitalnih medija te negativna iskustva djece tijekom korištenja Interneta. U istraživanju je sudjelovalo 120 učenika trećih, četvrtih i petih razreda, čiji roditelji su dali suglasnost za sudjelovanje u istraživanju. Učenici su tijekom jednog školskog sata popunjavali posebno pripremljen upitnik kojim su prikupljeni podatci o učestalosti korištenja digitalnih medija u različite svrhe (npr. Koliko često pretražuješ Internet jer nešto trebaš za školu?, Koliko često gledaš crtiće, filmiće ili neki video na YouTubeu i sl.) te učestalosti negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta (Je li ti se ikada dogodilo da te netko putem Interneta zadirkivao ili ismijavao i sl.). Također, procjenjivali su svoje zadovoljstvo različitim domenama života pomoću Kratke multidimenzionalne skale učeničkog zadovoljstva životom, koja ispituje zadovoljstvo životom općenito te zadovoljstvo sljedećim domenama: obiteljskim životom, prijateljima, školskim iskustvima, samim sobom i mjestom života. Rezultati ukazuju na negativnu povezanost zadovoljstva pojedinim domenama života s čestinom igranja igrica, ali i pozitivnu povezanost s čestinom korištenja društvenih mreža. Također, učenici koji češće koriste društvene mreže imaju više negativnih iskustava tijekom korištenja Interneta. Dobiveni rezultati ukazuju na važnost istraživanja doprinosa upotrebe digitalnih medija dobrobiti djece u srednjem djetinjstvu i prelasku u adolescenciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
HRZZ-IP-2019-04-6198 - Dobrobit djeteta u kontekstu obitelji (CHILD-WELL) (Brajša-Žganec, Andreja, HRZZ - 2019-04) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb
Profili:
Marina Kotrla Topić
(autor)
Toni Babarović
(autor)
Andreja Brajša-Žganec
(autor)
Tihana Brkljačić
(autor)
Marija Džida
(autor)