Pregled bibliografske jedinice broj: 1083172
Mogućnosti uporabe klapskih pjesama u ranoj i predškolskoj dobi
Mogućnosti uporabe klapskih pjesama u ranoj i predškolskoj dobi // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina (ur.).
Tuzla: Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020. str. 797-804 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 1083172 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mogućnosti uporabe klapskih pjesama u ranoj i predškolskoj dobi
(The possibility of using klapa songs during early and preschool ages)
Autori
Košta, Tomislav ; Nevija Kožul Peričić
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Unapređenje kvalitete života djece i mladih
/ Nikolić, Milena ; Vantić - Tanjić, Medina - Tuzla : Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih, 2020, 797-804
Skup
XI. Međunarodna naučno-stručna konferencija „Unapređenje kvalitete života djece i mladih"
Mjesto i datum
Sunčana obala, Bugarska, 26.06.2020. - 28.06.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
dramatizacija, glazbene aktivnosti, klapska pjesma, likovno stvaralaštvo, ples, tradicijska glazba
(dramatization, music activities, klapa songs, artistic creativity, dance, traditional music)
Sažetak
U ovom radu se prikazuju neke mogućnosti uporabe klapskih pjesama u glazbenim aktivnostima u ranoj i predškolskoj dobi. Različite vrste tradicijske glazbe imaju svoje mjesto u ranom i predškolskom odgoju ali ćemo u ovom radu posebno analizirati tradicionalnu klapsku pjesmu, neke njene značajke i didaktičku vrijednost. Rad se temelji na projektu koji je proveden u dječjem vrtiću „Maslačak“ u Zadru sa skupinom od 20 djece predškolske dobi. Cilj projekta je bio promicanje tradicijske glazbe i načina izražavanja, komunikacije i stvaranja, upoznavanje s estetskim doživljajem tradicijske glazbe te kreativno izražavanje kroz tradicijsku glazbu. Na konkretnom primjeru se prikazuje kako djecu upoznati s karakteristikama i osobitostima tradicijske glazbe te kako djeca putem različitih aktivnosti razvijaju glazbeni sluh, osjećaj za ritam, tempo i dinamiku. Slušanjem i izvođenjem klapske pjesme kod djece će se razvijati kreativnost, sposobnost izražavanja i stvaranja, kako pokretom tako i likovnim izričajem. Među zaključcima ističemo da tradicijska glazba nije dovoljno zastupljena u ranom i predškolskom odgoju ali postoje mnoge klapske pjesme koje posjeduju visoki stupanj didaktičke vrijednosti te su stoga primjerene za djecu rane i predškolske dobi.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Glazbena umjetnost, Interdisciplinarno umjetničko polje, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)