Pregled bibliografske jedinice broj: 1083143
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA // 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA
online, 2020. str. 90-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 1083143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE
ŠKOLE: ISKUSTVA
ZAGREBAČKIH ŠKOLA
(Challenges in integration of refugee children in
primary schools: Experience from schools in Zagreb)
Autori
Jelić, Margareta ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA
/ - , 2020, 90-90
Skup
22. Dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Online, 01.10.2020. - 03.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
SWOT analiza ; integracija djece izbjeglica ; škola kao sustav integracije djece
(SWOT analysis ; refugee children integration ; school as an integration system)
Sažetak
Integracija izbjeglica koje od 2015. godine pristižu u različite europske zemlje predstavlja velik izazov za sve zemlje primateljice, pa tako i za Hrvatsku. Dodatno, novi izazov koji je izvjestan jest smještanje i integracija djece bez pratnje iz kampova u Grčkoj. Jedan od važnih elemenata uspješne integracije djece i obitelji u hrvatsko društvo je što ranije uključivanje djeteta u školu. Time se omoguće normalizacija života, ali i stvaraju preduvjeti uspješne socijalne integracije. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati s kakvim se izazovima susreću škole odnosno što vide kao jake i slabe strane tog procesa. Provedena je analiza procesa integracije djece izbjeglica u sedam zagrebačkih škola koje imaju takvo iskustvo, s ciljem identifikacije snaga, slabosti, prilika i prijetnji s kojima se škole suočavaju (SWOT analiza). Svoja su iskustva analizirali nastavnici i stručni suradnici svake pojedine škole (N=30). Premda su različite škole identificirale ponešto različite izazove uključivanja djece izbjeglica u školski sustav i njihovu integraciju, izdvojile su se i zajedničke teme, koje su u svim grupama prepoznate kao ključni i gotovo univerzalni integracijski izazovi u zagrebačkim osnovnim školama. Sve škole se slažu kako im nedostaje sustavna podrška nadležnih institucija te ističu problem nesustavnog normativnog okvira uključivanja djece izbjeglica u školu. Smatraju kako nedostaje jedinstveno mjesto na kojem bi se mogle dobiti točne i pravovremene informacije o dolasku i uključivanju djece u školu, o specifičnostima načina poučavanja i ocjenjivanja te dostupnosti prilagođenih nastavnih materijala. S obzirom na snažnu jezičnu barijeru, poseban je izazov nedostatak prevoditelja i kulturnih medijatora koji bi mogli ojačati vezu između škole i obitelji. U izlaganju će se predložiti moguća poboljšanja sustava integracije djece izbjeglica u škole.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
IZHRZO_180568
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Nikolina Stanković
(autor)
Antonija Vrdoljak
(autor)
Dinka Čorkalo Biruški
(autor)
Margareta Jelić
(autor)