Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1083143

IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA


Jelić, Margareta; Čorkalo Biruški, Dinka; Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA // 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA
online, 2020. str. 90-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 1083143 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA
(Challenges in integration of refugee children in primary schools: Experience from schools in Zagreb)

Autori
Jelić, Margareta ; Čorkalo Biruški, Dinka ; Stanković, Nikolina ; Vrdoljak, Antonija

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA / - , 2020, 90-90

Skup
22. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Online, 01.10.2020. - 03.10.2020

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
SWOT analiza ; integracija djece izbjeglica ; škola kao sustav integracije djece
(SWOT analysis ; refugee children integration ; school as an integration system)

Sažetak
Integracija izbjeglica koje od 2015. godine pristižu u različite europske zemlje predstavlja velik izazov za sve zemlje primateljice, pa tako i za Hrvatsku. Dodatno, novi izazov koji je izvjestan jest smještanje i integracija djece bez pratnje iz kampova u Grčkoj. Jedan od važnih elemenata uspješne integracije djece i obitelji u hrvatsko društvo je što ranije uključivanje djeteta u školu. Time se omoguće normalizacija života, ali i stvaraju preduvjeti uspješne socijalne integracije. Stoga je cilj ovoga rada bio ispitati s kakvim se izazovima susreću škole odnosno što vide kao jake i slabe strane tog procesa. Provedena je analiza procesa integracije djece izbjeglica u sedam zagrebačkih škola koje imaju takvo iskustvo, s ciljem identifikacije snaga, slabosti, prilika i prijetnji s kojima se škole suočavaju (SWOT analiza). Svoja su iskustva analizirali nastavnici i stručni suradnici svake pojedine škole (N=30). Premda su različite škole identificirale ponešto različite izazove uključivanja djece izbjeglica u školski sustav i njihovu integraciju, izdvojile su se i zajedničke teme, koje su u svim grupama prepoznate kao ključni i gotovo univerzalni integracijski izazovi u zagrebačkim osnovnim školama. Sve škole se slažu kako im nedostaje sustavna podrška nadležnih institucija te ističu problem nesustavnog normativnog okvira uključivanja djece izbjeglica u školu. Smatraju kako nedostaje jedinstveno mjesto na kojem bi se mogle dobiti točne i pravovremene informacije o dolasku i uključivanju djece u školu, o specifičnostima načina poučavanja i ocjenjivanja te dostupnosti prilagođenih nastavnih materijala. S obzirom na snažnu jezičnu barijeru, poseban je izazov nedostatak prevoditelja i kulturnih medijatora koji bi mogli ojačati vezu između škole i obitelji. U izlaganju će se predložiti moguća poboljšanja sustava integracije djece izbjeglica u škole.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
IZHRZO_180568

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Citiraj ovu publikaciju:

Jelić, Margareta; Čorkalo Biruški, Dinka; Stanković, Nikolina; Vrdoljak, Antonija
IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA // 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA
online, 2020. str. 90-90 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Jelić, M., Čorkalo Biruški, D., Stanković, N. & Vrdoljak, A. (2020) IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE ŠKOLE: ISKUSTVA ZAGREBAČKIH ŠKOLA. U: 22. DANI PSIHOLOGIJE U ZADRU - Međunarodni znanstveno-stručni skup - KNJIGA SAŽETAKA.
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Margareta and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija}, year = {2020}, pages = {90-90}, keywords = {SWOT analiza, integracija djece izbjeglica, \v{s}kola kao sustav integracije djece}, title = {IZAZOVI INTEGRACIJE DJECE IZBJEGLICA U OSNOVNE \v{S}KOLE: ISKUSTVA ZAGREBA\v{C}KIH \v{S}KOLA}, keyword = {SWOT analiza, integracija djece izbjeglica, \v{s}kola kao sustav integracije djece}, publisherplace = {online} }
@article{article, author = {Jeli\'{c}, Margareta and \v{C}orkalo Biru\v{s}ki, Dinka and Stankovi\'{c}, Nikolina and Vrdoljak, Antonija}, year = {2020}, pages = {90-90}, keywords = {SWOT analysis, refugee children integration, school as an integration system}, title = {Challenges in integration of refugee children in primary schools: Experience from schools in Zagreb}, keyword = {SWOT analysis, refugee children integration, school as an integration system}, publisherplace = {online} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font