Pregled bibliografske jedinice broj: 1082958
Uloga radničkih i narodnih sveučilišta u kulturnom i likovnom obrazovanju radnika
Uloga radničkih i narodnih sveučilišta u kulturnom i likovnom obrazovanju radnika // Državni stručni sup za učitelje likovne kulture i nastavnike likovnih umjetnosti: industrijska baština u kurikulumima likovnoumjetničkog područja
Sisak, Hrvatska, 2020. (pozvano predavanje, nije recenziran, neobjavljeni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 1082958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga radničkih i narodnih sveučilišta u kulturnom
i likovnom obrazovanju radnika
(The role of workers' and people's universities in
the cultural and art education of workers)
Autori
Galjer, Jasna ; Lončar, Sanja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, neobjavljeni rad, znanstveni
Skup
Državni stručni sup za učitelje likovne kulture i nastavnike likovnih umjetnosti: industrijska baština u kurikulumima likovnoumjetničkog područja
Mjesto i datum
Sisak, Hrvatska, 01.09.2020. - 02.09.2020
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
radnička i narodna sveučilišta, kulturno i likovno obrazovanje, radnici
(workers' and people's universities, cultural and art education, workers)
Sažetak
U izlaganju se iznose rezultati dvogodišnjeg istraživanja multifunkcionalnih ustanova namijenjenih obrazovnim i kulturnim potrebama. Pozornost je dana radničkim i narodnim sveučilištima kao obrazovnim ustanovama za radnike zaposlene u tvornicama. Široko rasprostranjena mreža ovih ustanova i masovna uključenost stanovnika, omogućavala je narodnoj vlasti širenje ideja o socijalizmu. U isto vrijeme, narodna i radnička sveučilišta bila su mjesta kulturne produkcije i diseminacije - "obrazovne ustanove i žarišta obrazovanja odraslih te kulturnog života u zajednicama". Nekadašnje Radničko sveučilište u Zagrebu (RANS) ogledni je primjer moderno zasnovane građevine koja reprezentira najviši domet društveno angažirane arhitekture sredine 1950- ih i 1960-ih godina. Arhitekti Radovan Nikšić i Ninoslav Kučan uspješno su realizirali novi tip građevine za prosvjetno-kulturnu ustanovu, pri čemu je inovativnost arhitekture u skladu s kompleksnošću namjene. U izlaganju se iznose primjeri kako se radnicima nastojala približiti umjetnost i kultura, modeli edukativnih sadržaja u tvorničkim pogonima, muzejima i galerijama, kao i karakteristike estetskog obrazovanja u osnovnim i stručnim seminarima radničkog sveučilišta kojeg su osmišljavali istaknuti pojedinci, povjesničari umjetnosti, književni i likovni teoretičari te teoretičari arhitekture.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Arhitektura i urbanizam, Pedagogija, Povijest umjetnosti, Etnologija i antropologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb