Pregled bibliografske jedinice broj: 1082940
Uloga ravnatelja u upravljanju školskom ustanovom
Uloga ravnatelja u upravljanju školskom ustanovom // Zbornik radova PILC 2020 Međunarodna znanstveno-stručna konferencija o liderstvu Učinkovito vodstvo / Nikolić, Gordana (ur.).
Rijeka: Visoka poslovna škola PAR, 2020. str. 66-81 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 1082940 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Uloga ravnatelja u upravljanju školskom ustanovom
(The Role of the Principal in the Management of the School)
Autori
Pongračić, Luka ; Tonković, Aleksandra ; Boj, Nataša
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova PILC 2020 Međunarodna znanstveno-stručna konferencija o liderstvu Učinkovito vodstvo
/ Nikolić, Gordana - Rijeka : Visoka poslovna škola PAR, 2020, 66-81
ISBN
978-953-59508-6-8
Skup
PAR International Scientific and Professional Leadership Conference: leadership after COVID- 19 (PILC 2020) - odgođena
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 01.01.2020
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
menadžment ; planiranje ; ravnatelj ; timski rad ; vođenje
(management ; leading ; planning ; team ; team work)
Sažetak
Biti uspješan ravnatelj, cilj je svakoga ravnatelja, no, za realizaciju tog cilja, potrebno je uskladiti više čimbenika. Ovaj rad analizira čimbenike potrebne za uspješan menadžment školskoga tima s ciljem što boljega i kvalitetnijega nastavnoga procesa i kulture škole. Važano je istaknuti prednosti i mogućnosti timskoga rada u školi, na čelu s ravnateljem, koji se u svakome trenutku razvija i napreduje. Stalnim usavršavanjem i spremnošću na promjene, ispravnom upotrebom znanja i komunikacijom dolazi do poboljšanja međuljudskih odnos što direktno utječe na veću motivaciju i kreativnost svih koji u školi rade i pohađaju je. Ispravno planiranje i vođenje školske ustanove vodi do transformacije učenika u uspješne poslovne ljude, konkurente za tržište rada i sposobne za ravnopravno sudjelovanje u suvremenome društvu. Metodologija provedenoga istraživanja sastoji se od upitnika kojim su ispitani stavovi ravnatelja prema praksi vođenja škole. Rezultati pokazuju da ravnatelji ponajviše svoju ulogu vide u osiguravanju dodatnih sredstava za funkcioniranje škole, sudjelovanja u izradi kurikuluma te uloge u nagrađivanju zaposlenika i učenika. Kao ključne (kompetencije) ravnatelji prepoznaju komunikacijske vještine, dobar odnos s lokalnom zajednicom i vještine upravljanja. Utvrđeno je da postoje neujednačena tumačenja po pitanju sastava školskoga tima te da većina ravnatelja smatra kako upravljanje školom nije isključivo u njihovoj nadležnosti te da je ono učinkovitije ukoliko tu dužnost obavlja tim.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Obrazovne znanosti (psihologija odgoja i obrazovanja, sociologija obrazovanja, politologija obrazovanja, ekonomika obrazovanja, antropologija obrazovanja, neuroznanost i rano učenje, pedagoške discipline)