Pregled bibliografske jedinice broj: 1082917
Digitalne vještine polaznika programa osposobljavanja i usavršavanja odraslih u Hrvatskoj
Digitalne vještine polaznika programa osposobljavanja i usavršavanja odraslih u Hrvatskoj // 22. dani psihologije u Zadru
Zadar, Hrvatska, 2020. (poster, nije recenziran, pp prezentacija, znanstveni)
CROSBI ID: 1082917 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Digitalne vještine polaznika
programa osposobljavanja i usavršavanja
odraslih u Hrvatskoj
(Digital skills of the attendees of adult training
programs in Croatia)
Autori
Pavić, Dario ; Černja Rajter, Iva
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, znanstveni
Skup
22. dani psihologije u Zadru
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 01.10.2020. - 02.10.2020
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
digitalne vještine ; obrazovanje odraslih ; samoprocjena ; Hrvatska
(digital skills ; adult education ; self-assessment ; Croatia)
Sažetak
U današnje vrijeme digitalne vještine sve su važnije u radnom kontekstu. Digitalna pismenost odnosi se na „razumijevanje i korištenje informacija u više različitih formata iz širokog spektra izvora“ (Gilster, 1997, p 1-2). Hrvatska je na začelju Europe u većini indikatora digitalne pismenosti, što je posebice je naglašeno kod slabije obrazovanih građana. Stoga je istraživanje vještina važno kod ranjivih populacija, kao što su osobe u koje pohađaju neke oblike obrazovanja odraslih. Mjerenje digitalnih vještina Metodološki najjednostavniji i najčešći oblik ispitivanja digitalnih vještina je samoprocjena ispitanika putem anketnog upitnika (Hargittai, 2005), no ovakav način istraživanja nije pouzdana mjera. Istraživanja su pokazala da ispitanici sustavno precjenjuju vještine u odnosu na njihovu stvarnu razinu (Chinien i Boutin, 2011). Stoga je jedini metodološki ispravan način vrednovanja digitalnih vještina izravno mjerenje u stvarnom ili simuliranom okruženju. Cilj istraživanja Cilj istraživanja bio je utvrditi razinu digitalnih vještina polaznika programa osposobljavanja i usavršavanja u Hrvatskoj. Istraživanjem smo ispitivali i koje su socio- demografske karakteristike ispitanika povezane s vještinama, te kako su one povezane s samopercepcijom vještina korištenja digitalnih tehnologija i učestalosti njihova korištenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Sociologija, Psihologija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet hrvatskih studija, Zagreb