Pregled bibliografske jedinice broj: 1082878
Predviđanje interesa korisnika za informacijske usluge semantički svjesnim modelom
Predviđanje interesa korisnika za informacijske usluge semantički svjesnim modelom, 2017., doktorska disertacija, Fakultete elektrotehnike i računarstva, Zagreb
CROSBI ID: 1082878 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Predviđanje interesa korisnika za informacijske
usluge semantički svjesnim modelom
(Forecasting consumer interest in information
services by using semantic-aware model)
Autori
Vrdoljak, Luka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija
Fakultet
Fakultete elektrotehnike i računarstva
Mjesto
Zagreb
Datum
05.12
Godina
2017
Stranica
166
Mentor
Podobnik, Vedran
Ključne riječi
predviđanje, modeli rasta, informacijske usluge, semantičko rasuđivanje, YouTube video isječci
(forecasting, growth models, information services, semantic reasoning, YouTube video clips)
Sažetak
Uzimajući u obzir neprestani rast konkurencije, uvođenje novih tehnologija te nove usluge koje se zasnivaju na njima, davatelji usluga moraju uvesti mehanizme za kvalitetno predviđanje, koje postaje temelj pravovremenom uočavanju novih prilika na tržištu, prepoznavanju potencijalnih pogrešaka, planiranju resursa te u konačnici financijskom planiranju. Modeli rasta su jedna od najčešće korištenih metoda predviđanja na području informacijskih usluga. Međutim, korištenje isključivo modela rasta ima određene nedostatke kao što su ograničena preciznost te kašnjenje zbog potrebe za uzorkom povijesnih podataka u svrhu izračuna parametara. U disertaciji je predstavljen nov pristup u predviđanju rasta interesa korisnika informacijskih usluga zasnovan na poznatim modelima rasta te semantičkom rasuđivanju kojim se umanjuju navedeni nedostaci modela rasta. Novi pristup zasniva se na tri koraka. Prvi korak je definicija profila informacijske usluge sastavljenog od semantičkog opisa, koji omogućava automatiziranu usporedbu usluga i modela rasta koji opisuje interes korisnika za uslugu. Drugi korak je predviđanje interesa korisnika za informacijske usluge zasnovano na usporedbi nove s postojećim uslugama primjenom semantički-svjesnog modela. Treći korak je evaluacija predloženog pristupa za predviđanje interesa korisnika za informacijske usluge na studijskom primjeru YouTube video isječaka. Rezultat evaluacije napravljene pomoću implementiranog radnog okvira za predviđanje na studijskom uzorku predstavljen je kroz mjere odstupanja predviđenih vrijednosti od stvarnih, te kroz analizu utjecaja pojedinih parametara algoritma za predviđanje interesa na preciznost predviđanja, odnosno na mjere odstupanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Računarstvo, Ekonomija, Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Fakultet elektrotehnike i računarstva, Zagreb
Profili:
Vedran Podobnik
(mentor)