Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 1082566

Kvalitativno i kvantitativno istraživanje pisanoga izražavanja kod studenata


Kristina Jurković
Kvalitativno i kvantitativno istraživanje pisanoga izražavanja kod studenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska


CROSBI ID: 1082566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvalitativno i kvantitativno istraživanje pisanoga izražavanja kod studenata
(QUALITATIVE AND QUANTITATIVE RESEARCH OF STUDENT WRITTEN EXPRESSION)

Autori
Kristina Jurković

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Odjel za nastavničke studije u Gospiću

Mjesto
Gospić, Hrvatska

Datum
23.09

Godina
2020

Stranica
51

Mentor
Brala-Mudrovčić, Jasminka ; Nikčević-Milković, Anela

Ključne riječi
jezično izražavanje, kvaliteta teksta, pisanje, pismeno izražavanje, poučavanje, strategije i tehnike pisanja
(language expression, teaching, text quality, writing, written expression, writing strategies and techniques)

Sažetak
Pisanje, kao jedna od temeljnih jezičnih djelatnosti, složena je i produktivna jezična djelatnost, a prvotno zahtijeva poznavanje slovnoga sustava i usvajanje gramatičko – pravopisnih pravila i normi određenoga jezika. Služi za ostvarivanje komunikacije među ljudima, koja u današnjem vremenu globalizacije i brzog prijenosa informacija, postaje neizostavan faktor u životu svakoga pojedinca. Pisanje kao stvaranje teksta vrlo je kompleksna i zahtijevna kognitivna aktivnost, a njena kvaliteta ogleda se u uporabi tehnika i strategija pisanja koje autor teksta koristi, ponajviše strategije planiranja i izrade nacrta teksta, ali i strategije ispravljanja teksta. Zato je potrebno usvojiti brojne strategije i tehnike pisanja te razviti samoregulaciju pisanja. U istraživanju, u kojemu je sudjelovala grupa studenata nižih i viših godina studija, provjerila se kvaliteta pisanih tekstova na Hrvatskome jeziku. Provjerila se i povezanost kvalitete napisanih tekstova s kognitivnim, motivacijskim i nekim sociodemografskim čimbenicima učenja i pisanoga izražavanja. Ispitana grupa studenata, u provedenome istraživanju, u okviru ove diplomske radnje, postiže prosječne rezultate u zadacima pisanja eseja na materinjem Hrvatskome jeziku. Studenti imaju prosječne ocjene iz kolegija (ili školskih predmeta iz srednje škole za 1. godinu studija) iz Hrvatskoga jezika. Opći uspjeh na studiju (ili u srednjoj školi za 1. godinu studija) nešto je viši od prosječnih ocjena. Polovina ispitanih studenata prije pisanja eseja piše koncept. Sudionici istraživanja najviše koriste adaptivne motivacijske strategije učenja Ciljne orijentacije usmjerene na učenje, dok manje koriste adaptivne Ciljne orijentacije usmjerene na izvedbu te maladaptivne strategije Ciljne orijentacije usmjerene na izbjegavanje truda. Većina ispitanih očekuje uspjeh u zadacima pisanja, ali ocjena koju očekuju uglavnom je prosječna, što je bila i objektivna procjena. Sudionici istraživanja pokazuju najviši rezultat na Akademskoj kontroli. Najviše koriste adaptivne Strategije provjeravanja i ispravljanja teksta, zatim adaptivne Strategije planiranja i samousmjeravanja, a najmanje koriste adaptivne Strategije traženja pomoći i pisanja po modelu. Rezultati povezanosti ispitanih varijabli pokazuju da je uspjeh u zadatku pisanja negativno povezan sa Ciljnom orijentacijom usmjerenom na izbjegavanje truda i s korištenjem Strategija traženja pomoći i pisanja po modelu, a pozitivno s Akademskom kontrolom i korištenjem adaptivnih Strategija provjeravanja i ispravljanja teksta. Kvalitetnije esejske tekstove pišu studenti viših godina u odnosu na studente nižih godina studija. Ključne riječi: jezično izražavanje, kvaliteta teksta, pisanje, pismeno izražavanje, poučavanje, strategije i tehnike pisanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija, Interdisciplinarne društvene znanosti, Filologija, Interdisciplinarne humanističke znanosti



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Poveznice na cjeloviti tekst rada:

Pristup cjelovitom tekstu rada

Citiraj ovu publikaciju:

Kristina Jurković
Kvalitativno i kvantitativno istraživanje pisanoga izražavanja kod studenata, 2020., diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska
Kristina Jurković (2020) 'Kvalitativno i kvantitativno istraživanje pisanoga izražavanja kod studenata', diplomski rad, diplomski, Odjel za nastavničke studije u Gospiću, Gospić, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {51}, keywords = {jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, kvaliteta teksta, pisanje, pismeno izra\v{z}avanje, pou\v{c}avanje, strategije i tehnike pisanja}, title = {Kvalitativno i kvantitativno istra\v{z}ivanje pisanoga izra\v{z}avanja kod studenata}, keyword = {jezi\v{c}no izra\v{z}avanje, kvaliteta teksta, pisanje, pismeno izra\v{z}avanje, pou\v{c}avanje, strategije i tehnike pisanja}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, year = {2020}, pages = {51}, keywords = {language expression, teaching, text quality, writing, written expression, writing strategies and techniques}, title = {QUALITATIVE AND QUANTITATIVE RESEARCH OF STUDENT WRITTEN EXPRESSION}, keyword = {language expression, teaching, text quality, writing, written expression, writing strategies and techniques}, publisherplace = {Gospi\'{c}, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font